🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 56

(ثبت: 239607) خرداد 15, 1400 

 

آمـد نسيم گلشن مشكين عذار دوست
باد نسيم گلشن طرفه كنـار اوست
من زنده دل شدم زِ نسيم بـهشت حق
ترويج دين حق به زبانـم به گفتگوست
٭٭٭
دو صد شعـر نكـو ديـدم زِ مردي
مـداوا كرده بود ، از خلـق دردي
نظـر بر صفحـه تاريـخ آن كُـن
تو خود بنگـر به تاريـخت ، چه كردي
٭٭٭
به آب و رنگ خوش خالـي ميأنديش
به جاي خال لب ، سر مي زنـد ريش
نـمانـد آب و رنگ اين جوانـي
به جايش پيـري آرَد ، بر تـو تشويش
٭٭٭
از فعل و كار خلاق فردي نشان ندارد
از درك اين معمّا ، شرح و بيان ندارد
هركار وفعل ماها بردست آن خدايَست
فردي به فعل كارش نطق زبان ندارد
٭٭٭
اي ديده خون ببار كه خوابت حرام شد
دنيا به كام مردم ، خودخواه خام شد
هركس به علم و دانش و تقوي ببرد پي
از مردمان خام كه زهرش به كام شد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 15, 1400

    سلام و درود

    جانش شاد

    🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 22, 1400

      سلام و درود استاد
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    خرداد 16, 1400

    سلام
    اثری آموزنده و ارزنده
    روحشان شاد
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 22, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا