🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 6

(ثبت: 236290) بهمن 24, 1399 

نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

مي ترسـم از حسـاب قيامـت و دفترش
طاعت به امـر حق نبـود در سراسرش
طاعت زِ خلق چون بـشود غيـر حكم حق
بـر دادشان كسـي نرسـد غيـر حضرتش
٭٭٭
آدم كـه آفتـاب بتابـد بـر آن سـرش
خورشيد شعلـه ور شـود از جرم آذرش
آنـجا حساب عدل الـهي به پا شـود
هـركس حساب خـود نگـرد در برابرش
٭٭٭
پرده پوشـي بـنمودم اگـر از عيب خودم
بـهتر آن بود، كه من پـرده مـردم نَـدَرم
پرده داران عـفاف ملكوتـي به يقيـن
به همين منـزل و اين دِيـر نـمودن خبرم
٭٭٭
ملامـت جـان من ، بـر كس تو منمـا
ملامـت ، كـار زشت خـود تـو بنمـا
ملامت گـر نـمودي ، زشتـكاري
عمل كـردي اصول و علـم و معنـا
٭٭٭
مـا منتظـر كوي حقيقت زِ كجاييـم
بايد نظـر خود به حقيقـت بنماييـم
جوياي حقيقت شده ايـم ، نيست به دنيـا
بر كوي حقيقت به يقيـن نوحه سراييـم
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    بهمن 24, 1399

    🏵🌹🏵🌹🏵🌹🏵

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا