🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 61

(ثبت: 239884) خرداد 27, 1400 

 

فرياد من از دنياست، وَز مردم چون شيّاد
ز آن مردم چون شيّاد، آماده بُود بيداد
از حيله شيّادان، نتوان كه رهـا گردم
بر حيله شيّادان، يك فرد نگشت استاد
٭٭٭
كو داد و كو بيداد، از جور جهان فرياد
يك لحضه جهان نَبوَد از جور خودش آباد
اين نكته كه من گفتم واضح مگو بر خلق
تا رَم ندهـي اين خلق ، از دامگه صياد
٭٭٭
كو عدل و عدالت، از جور شياطين فرياد
يك لحظه جهان نَبوَد از جور شياطين آباد
اين نكته كه من گفتم واضح بگو بر خلق
تا آزاد و رها سازي خلق از دامگه صياد
٭٭٭
هر دل كه بسپرد ره امر خدا نكوست
حتماً بداند اينكه خدا كردگار اوست
هركس در اين جهان ره حق را ادامه داد
بتوان كه ره به سر ببرد در كنار دوست
٭٭٭
خواهم رَوَم به منزل عز و وقار دوست
گر لرزه ميزند بدن و استخوان و پوست
يارب ترحمي به من آور زِ فيض خود
اين لرزه از كجاست كه در من نكوست
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. بداهه ای تقدیم شمااستادگرامی
    غزل هایت
    پرتوئی از عالم اوست
    مثنوی هایت
    هدیه ی از محضر دوست
    🌹🌹🌹🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 28, 1400

      ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر واستادگرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. کبری محمدی

    خرداد 28, 1400

    سلام
    درود بر این اندیشه های زیبا
    نام شان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • حسن مصطفایی دهنوی

      خرداد 29, 1400

      سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا