🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 65

(ثبت: 240156) تیر 4, 1400 

 

خـدايا هر چه در كـردار من بـود
هـمين گفتـار من آثـار من بـود
هـر آن نيك و بد از دنيـا بديـدم
هـمين بنوشتنـش دستـار من بـود
٭٭٭
ازشش جهت به سوي من آمد كمال يار
تا چشم من نكـو نگرد، آن جمال يار
همچون هلال ماه كه مردم به بـيننش
چشمم بديد رؤيت همچون هلال يار
٭٭٭
مـا كه به معيـار خـدا گفته ايـم
تـجربه بنموده و دُر سفتـه ايـم
اين دُر معنـي به حقيقـت شنـو
كـي به ره خواب و خور آشفته ايـم
٭٭٭
هـر آن مـرد دانـا كه سنجيده گفت
زِ گفتـار نيكـو ، دُر ناب سـُفت
برادر بيـا ، حرف نيكـو بـزن
مَـزن گوي چوگان به ميـدان مُفت
٭٭٭
هـر آن حرف نيكـو كه سنجيده شد
عيارش چنان زر پسنديـده شد
چـو گوهـر بود حرف آن عارفان
به ماننـد گوهـر درخشيـده شد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    تیر 4, 1400

    سلام

    موفق و موید باشید

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏🌿

    • سلام و درود استاد خراسانی
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. درودتان بزرگوار.
    اندیشه های ارزشمندتون مانا و در پناه خدا باشید🌹🌹🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  3. کبری محمدی

    تیر 7, 1400

    سلام
    اندیشه های زیبای شان برقرار
    نام شان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا