🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 7

(ثبت: 236371) بهمن 27, 1399 

نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

مـا به حـرص و هـوس تاخته ايـم
هـمره علـم تـو ، نـپرداخته ايـم
علـم تـو سازنـده هـر چيـز بـود
ما هـمگي علـم تـو ، نـشناخته ايـم
٭٭٭
مـحبان ، مـن به دانـش پاي بـندم
زِ دانشجـو و دانـش دل نـكندم
خداونـدي كه دانـش را عيان كـرد
بر آن كـي مي رسـد فكـر بلنـدم
٭٭٭
هـر امتـي پنـاه بـَرَد بـر پيامبـرش
تا بلكه آن عذاب نيايـد بر آن سـرش
بر ما محمد(ص) اَر بشـود ضامن گنـاه
يا نـزد حـق توان بدرخشيـد گـوهرش
٭٭٭
نـمي بايـد بشـر از حق بـِرَنـجـد
طـريق علـم حق در مـا نـَگُنجـد
مصيبتهـا كه آيـد بـر بشرهـا
خـدا خواهـد كه ايـمانش بـِسَنجـد
٭٭٭
به بـاد خـرمن مـردم مَـنازيـد
چـو دهقانـها زِ خود خـرمن بسازيـد
نشايـد خـرمن از مـردم بِبـُردن
اگـر بُـرديد ، وجـدان را ببازيـد
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. عظیمه ایرانپور

    بهمن 27, 1399

    درود بر شما🌿

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. مدینه ترکاشوند

    بهمن 27, 1399

    درود بر شما
    عااالی…
    قلمتان نویسا
    🌹🌹🌹🌹

    • سلام و درود بانو
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا