🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 747

(ثبت: 235471) دی 26, 1399 

 

برادر پارسايي زندگي كن
به راه حق ، خدا را بندگي كن
طريق پارسايي حرف حق است
به نام و ذكر حق، گويندگي كن
٭٭٭
لعنت حق باد، بر آن مردمان
طعنه زننـد بـر بشـرِ ناتوان
بي سبب وبي جهت از گمرهي
مايه ي ظلمنـد زِ زخم زبان
٭٭٭
لعنت حق باد، بر آن گمرهان
مايه ي ظلمنـد به خلق جهان
غيبت مردم بـكنند بي جهت
در اثر تهمت و زخم زبان
٭٭٭
زِ دانش بُوَد حرف دريافتن
زِ دانش توان برهمش بافتن
كساني كه يك حرف بشناختن
زِ معناي آن ،معنوي ساختن
٭٭٭
دهر دني مي شكند رسم من
خاك خورد جرم همين جسم من
نام من آثار گذارد به دهر
نيك و بدم،همره اين اسم من
٭٭٭
اي پسر من به تو گفتم: بگو
پند و نصيحت بنما گفتگو
گفت به ما آنكه دلش زنده بود
بـر همه نوزاد ، نصيحت بگو
٭٭٭
خداوندا طراز حكم حق كو
در اين دنيا كه باشد مرد حقگو
در اين مردم ،هزاران ناحق هستند
به حقگو كينه ور هستند و بدخو
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    دی 26, 1399

    🌷🌺🌷🌺🌷🌺🌷

  2. سلام و درود
    سپاس از حضور پر مهرتان
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا