🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 77

(ثبت: 241818) شهریور 29, 1400 

 

درس بلاغت بخوان اي حَسـن پاكدل
هركه بلاغت نخواند خود بنمايد خجل
رهبر انسان منـم ، تا كه خدايـم بر او
آن خرد رهنما ، بر سر اين آب و گِل
٭٭٭
طراز ملك ايـمان مال مـا شـد
همان اول كه اين ايـمان به پا شـد
طـراز دين و ايـمانت نگهـدار
طـراز ملك ايـمان از خـدا شـد
٭٭٭
گُل به سـر خـار ، كه شبنـم كنـد
زينـت آن خـار فراهـم كنـد
جاـوه كنـد بر سـر هـر شاخه ، گل
جلـوه آن قلـب كه خرم كنـد
٭٭٭
شاخـه ي پُر ميـوه ، خودش خَـم كنـد
سوي خودش قلـب مصمّـم كنـد
آدميـان ميـوه از آن مي خورنـد
خوردن آن قلـب كه مـحكم كنـد
٭٭٭
جام جم را كه دل از ما به تـمنا بُوَدَش
آنچه در اوست بر آن مايل معني بُوَدَش
ما به توحيد خداونـد جهان معتقديـم
راه توحيـد ، زِ دل قابل اجـرا بودش
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    شهریور 29, 1400

    🌻🌹🌻🌹🌻🌹🌻

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا