🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 82

(ثبت: 241977) مهر 8, 1400 

 

ترسـم از آنكه روز قيامت سراسري
اعمال خـلق شعلـه بود مثل آذري
فردي نباشـد آنكه زِ اعمال صالـحش
بر طبق امـر حق بنمايـد برابري
٭٭٭
بـبين آن حكمـت خلّاق جـان را
طراز حكمـت آن مهربـان را
هـمين حكمت كز آن اول بنا كـرد
شب و روز زميـن و آسـمان را
٭٭٭
خداونـدا تو كه صحبت شناسـي
شناسـي صحبتـم با هـر قياسـي
خـدايا صحبتم گر بـي معانـي است
بـپوشانـش بر آن معنـا لباسـي
٭٭٭
طـراز دانشـم گـر خوبتـر شـد
به مغـز اين سـرم مرغوبتـر شـد
به راه دانشـم هـر كس كه پـي بـُرد
به هـر دانشسـرا ، مـحبوبتـر شـد
٭٭٭
ره دانش اگـر پـُر شـور و شر شـد
زِ هـر بي دانشـي ،راهـش بدتر شـد
ره دانـش بـُوَد صبـر و تـحمّل
زِ بي صبري، كه از راهش به در شـد
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. کبری محمدی

    مهر 8, 1400

    سلام
    اثری زیبا و آموزنده
    یادشان گرامی
    نثار روحشان صلوات
    * اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم *
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شما شاعر و بانوی گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      الهی آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا