🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 89

(ثبت: 242345) مهر 28, 1400 

 

الا اي مـرد نيكـوي نـكوكار
نـكوكاران نـمودنـد ، كار بسيـار
اگـر كار تو با حق و حساب است
خـدايت ، بر تـو مي باشد نگهـدار
٭٭٭
بـرادر جان ، نـكوكاران مـيازار
مـكُن كار نكوكاران تـو دشـوار
نـكوكاران اگـر آزار دادي
خـداونـدت نـمي گردد به تو يار
٭٭٭
مـكُن بَد ، تا كه بد ، در كارَت آيـد
نـكوكاري فقط دشوارت آيـد
زِ بـدكاران دنيـا بـر حـذر باش
كه بتوانـي به بـَد ، پيكارت آيـد
٭٭٭
مـرا افتاده طبعي ، سـر بلندي است
كه در افتاده طبعـي، هوشـمندي است
هـر آن افتاده طبعـي را كه ديدم
مَرامـش بـهترين راه و رَوَندي است
٭٭٭
هر آن فردي كه طبعش سربلندي است
به نـزد مردمان در آزمنـدي است
طـمع دارد شونـد مردم غلامـش
نـمي فهمد مرامش خود پسندي است
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. کبری محمدی

    مهر 29, 1400

    سلام
    درود بر این اندیشه های زیبا
    یادشان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • ازنگاه پرلطف ومحبت شمابانو گرامی
      کمال تشکر را دارم
      وجود بابرکتان در پناه حق باشد
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا