🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی 92

(ثبت: 242472) آبان 4, 1400 

 

غمي دارم كه شرحش گفتنـي نيست
همين غـم از دل من رفتنـي نيست
همين غـم اين دلـم را ، سوزد آخـر
دَمي زين غـم دلـم را ، ايـمني نيست
٭٭٭
چنين غـم سربه سر در ميهنـي نيست
كه زجرش كمتر از اهريـمني نيست
دلـم پُر خون شد از جور و جفايـش
جفا جويـي ، به مثلش دشـمني نيست
٭٭٭
غـم درد دلـم را مَـحرمي نيست
در اين دوران برايـم هـمدمي نيست
فزونتر اين غـمم ، از موج درياست
كه يك موجش ، درهر آدمـي نيست
٭٭٭
هـركه پي خودسري از هيچي است
در پـي امر تـو ، به سـرپيچي است
تا تو خدايـي و جـهان دست توست
هـر كه كند خودسري از گيجي است
٭٭٭
من كـه نـرفتـم به ره خود سري
از اثـر گـفتـه ي پـيغمبـري
گـفت پيامبــر كه بفرموده حق
بنـده من باش ، چـو پـيغمبـري
٭٭٭
نسیم گلشن حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. کبری محمدی

    آبان 5, 1400

    سلام
    یادشان ماندگار
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

    • سلام و درود
      سپاس از حضور پر مهرتان
      سربلند و پاینده باشید
      خدایش رحمت کناد ، آمین
      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا