🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دوبیتی435

(ثبت: 253814) آذر 18, 1401 

 

اي پسرا ، به هوش باش حرف خدا شنفتني است
غنچه گل به شاخه اش ، روز دگر شكفتني است
روز جـزا و رستخيـز حرف همان خـدا بُوَد
در همه دين و مذهبي ، روز جـزا بگفتني است
٭٭٭
صحبت حق شنو پسر، از همه دين بگفتني است
غنچه گل زِ شاخه اش روز ديگر شكفتني است
راه غلط مَـرو پسـر ، راه نمي بـري به سـر
رهـزن راه بهـر تو ، صد خطرش اُوردنـي است
٭٭٭
شب قدري كه فيض حق، براي جمله افراد است
خوش آن فردي كه پندارد، عقل و چشمش آگاه است
چنان طفل ، نفهميده چرا آدم رَوَد در خواب
يقيناً فطرتش خواب است، زِ چشم و عقل گمراه است
٭٭٭
اي كه خواهي بر سرت بگذاري آن تاج شهان
سكه نامـت رواج آيد در اين دور زمان
جان من خودخواهي خود را ، مكُن تحميل كس
خودسري هـا را در اين آدم ، بـبينيد ياوران
٭٭٭
به كج راهي مـرو جانا ، مَمَــر راه كج تنگ است
كج و كج راهي از اول طريق زشت خرچنگ است
بــرادر راستــي بــنما كه نامش افتخــار آرَد
كج و كج كار را بنگر كه نامش در بد و ننگ است
٭٭٭
نسیم گلشن زنده یاد حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا