🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دورۀ سرسام!

(ثبت: 264995) آبان 8, 1402 
دورۀ سرسام!

درد خود را نتوان چون که مداوا کردن
چاره ای نیست به جز صبر و مدارا کردن

روزگاریست که ابناء بشر صف در صف
ایستادند پی معرکه برپا کردن

این یکی سعی بلیغش همه در مچ گیری
وان یکی بسته کمر از پی افشا کردن

به همانقدر که میزان تخلف بالاست
متداول شده در جامعه حاشا کردن

عدّه ای در پی نابودی ارزشهایند
به موازات حقوق بشر احیا کردن

گاه گویند که یکتا گهر آزادی
رفت از دست و محال است که پیدا کردن

گاه نیز از پی طومارنگاری شب و روز
کارشان هست تمنا و تقاضا کردن

به دو صد کار خطا متهمش می سازند
گر ابا کرد یکی فرد ز امضا کردن

دل ما جعبۀ رأیی است که ابطالش را
خواست چون خسته شد از بستن و از واکردن

ثروت اندوز اگر کلبۀ صد میلیونیش
کاخ شدّاد شد از بعد مطلّا کردن

کلیۀ خویش فروشد ولی آسیب پذیر
تحت عنوان فداکاری و اهدا کردن

به دیاری که فزرت همه قمصور بُود
نتوان خنده بجا کردن و بیجا کردن

توی این دورۀ سرسام خوشا حال کسی
که فقط عادت اوی است تماشا کردن

نظر مخلص اگر می طلبی البتّه
کیف بایست که با طنز مهنّا کردن.

 

 

 

نظرها 12 
  1. دل ما جعبۀ رأیی است که ابطالش را
    خواست چون خسته شد از بستن و از واکردن

    چقدر فوق العاده👏👏👏

    درودها🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. عظیمه ایرانپور

    آبان 8, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    قلمتان سبز🌿

  3. معین حجت

    آبان 8, 1402

    دستمریزاد استاد…
    واقعا همین طورست که می‌فرمایید…
    از ما که گذشت خدا کند نسل بعدی وضعیت بهتری داشته باشند …
    💐💐💐

  4. طارق خراسانی

    آبان 8, 1402

    سلام استاد
    جد و طنز بسیار زیبا و استادانه ای، ست
    شما پرده از فرهنگی َسیاه و تباه آفرین برداشته اید که سال ها در پشت پرده های ریا رشد کرده بود
    فرهنگ تزویر و دروغ یک در صد فکر نمی کردم روزگاران ما زا به این مرحله برساند.
    دلتنگ حضورتان بودیم که تشریف آوردید لطفا بمانید
    خدا می داند برای بودنم در پاک چه بهای سنگینی را پرداخت کردم جایی سرمایه گذاری کردم دیدم تمام وقتم را به خود مشغول کرده نابودش کردم که در کنار عزیزانم بیشتر باشم

    در پناه خدا 🌱👌👌👌👌👌👌👌👌🌱

    • درود حضرت استاد طارق خراسانی عزیز….

      به ماندگاری تان ماندگار خواهم شد
      دوباره بعد زمستان بهار خواهم شد

      🌸🌸🌸

  5. طلعت خیاط پیشه

    آبان 8, 1402

    درود بر استاد خوش عمل کاشانی
    بسیارزیبا سروده اید
    🙏🌺🙏🌸🙏🌺🙏🌸💐🌿🍃

  6. رضا محمدصالحی

    آبان 8, 1402

    روزگاریست که ابناء بشر صف در صف
    ایستادند پی معرکه برپا کردن
    جایی عرض کردم بودنتان در سایت غنیمت است و نبودنتان دریغ . انصافاً خواندن این اشعار کلاس درس است حتی اگر تعداد کمی واکنش نشان دهند
    درودتان استاد🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا