🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دو بیتی شهادت امام صادق علیه السلام

(ثبت: 228050) تیر 2, 1399 

 

شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
کاش جسم و تن من سنگ حرم می گردید
کاش اشک بصرم حوض کرم می گردید
کاش با آمدن منتقم حضرت مادرمهدی
شب جمعه نظرم بر حرم دور و برم می گردید
————–
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
در خیالم ساختم صحن و سرا در شأن تو
گنبد، ایوان طلا، دار الشفا، در شأن تو
ناگهان افتاد چشمم قبر خاکی ات دریغ
در بقیع سازیم حرم، مولا، اندر شأن تو
—————
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
اشک از تو و اذن حضورم ز مادرت
لطف از تو گریه برایت ز خواهرت
گر نوکریم ما همه عمر، شکر می کنیم
پیراهن سیاه ز تو سینه زنی ز دخترت
————-
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
با یا حسین مست نام دل آرای تو شدم
با اشک روضه گریه کن تنهای تو شدم
با اذن حضرت مادر دلم به شور و شین
شب جمعه سینه زن نوحه های تو شدم
————-
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
قربان غربت و مظلومی ات بقیع
قربان چهار قبر خاکی ات بقیع
خالیست از زائر و خاموش قبر ها
سازیم حرم با فرج مهدی ات بقیع
———-
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
به نیابت از عزیزان دو رکعت نماز خواندم
در قنوت این زیارت با خدایم راز خواندم
توی سقا خونه من آب با لب تشنه نوشیدم
رو به رو صحن طلا، روضه ای دمساز خواندم
———
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
پیر مردی زیر لب یا فاطمه گویان شده
دیده آتش روی در بر فاطمه گریان شده
گوئیا صادق شده راضی رضای کردگار
دست بسته، پابرهنه، روضه خوان شده
————
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
دلم بود و حرم بود و زنی از جنس مروارید
برای خواهش این دل کرم از عشق می بارید
ز چشمانم شده جاری گوهر از لطف این بانو
در حاجات وا گردید، دلم بر چون تو می بالید
———–
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)

دیده ها حیران به داغ صادق است

چشم ها گریان به داغ صادق است

مهدی زهرا که خود صاحب عزاست

در بقیع  میهمان به داغ صادق است
————-
شاعر رسول چهارمحالی(ساقی)
در خیالم ساختم صحن و سرا در شأن تو
گنبد، ایوان طلا، دار الشفا، در شأن تو
ناگهان افتاد چشم بر قبر خاکی ات دریغ
در بقیع سازیم حرم، مولا، اندر شأن تو

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (2):

نقدها
  1. رضا ابراهیمی

    اردیبهشت 25, 1402

    ضمن تشکر وتوفیق برای جناب چهارمحالی بعضی اشعار نامتوازن وبعضی اشکال املایی دارد

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا