🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دو بیتی 736

(ثبت: 234497) آذر 23, 1399 

 

كسي كه عمر خودش ترك كامراني كرد
به امر و نهي خداوند ، پاسباني كرد
يقين كه گوي ديانت ، ربوده از ميدان
كسي كه طاعت حق را، به نوجواني كرد
٭٭٭
خوشا به حال كسي، كآن هنر نهاني كرد
به دوستان كمكي ، وقت ناتواني كرد
هر آنچه خلق بخيلنـد و عزتـش نـكنند
به درد غفلت مردم ، كه كارداني كرد
٭٭٭
هر آنكه رهبري خلق ، به كارداني كرد
و يا كه خدمت مردم ، زِ كارواني كرد
فغان كه مردم ابله ، به جنگ او آينـد
چه حيله ها نگريم، اين جهان فاني كرد
٭٭٭
هر آنكه همت خود، صرف نكته داني كرد
به كار عاقبت خلق ، كاروانـي كرد
به قدر نيشكري ، قدر آن نـدانند خلق
زِ يك ني قلمي ، گر شكر فشاني كرد
٭٭٭
هشدار اي حسن، كه به كاري بدارمت
گر خيره سرشدي كه فرو مي گذارمت
كار جهان زِ قدرت خود مي كنم عمل
منت بدار گر سر كاري گمارمت
٭٭٭
حرف حقيقت است، حسن هر كسي بِـزد
اوباش آن زمانه ، بـر آن طعنه اي بِـزد
تنها نه بر حسين(ع) دو صد لطمه ها بِـزد
اين روزگار بر همه كس، لطمه اي بِـزد
٭٭٭
كسي كه در صدد عيش و نوش خود باشد
به راه حق نَـرود ، ضد هوش خود باشد
به عيش و لذت دنيا، كه هر قدر بِـدَود
به معرفت نـرسد، خود فروش خود باشد
٭٭٭
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. حسین شیرکوند

    آذر 23, 1399

    💐🌹💐🌹💐🌹💐

    • سلام و درود
      سپاس از حضورتان
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

  2. امیر اصلانی

    آذر 23, 1399

    درودها جناب دهنوی
    بهره بردم از این نصایح موزون
    دستمریزاد
    💐👌🙏

    • سلام و درود
      سپاس از حضورتان
      شادکام باشید
      🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا