🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دیده بُگشا و ببین حالِ پریشانِ یتیم

(ثبت: 1717) خرداد 24, 1395 

چه نمازی ست؟ کز آن میرود ایمانِ یتیم
دیده بُگشا و ببین حالِ پریشانِ یتیم

چه نمازی؟به سحرخواندی و در شامگهان
دُرِّ اشکی ست فراورده ی چشمانِ یتیم

پاسخت چیست الاعاشقِ سیم و زَر و زور؟
بوده ای گرگ، به چشمانِ هراسانِ یتیم

چون گلی بر لبِ جویی بزند بوسه بر آب
می تراود غزلم از لبِ غم خوانِ یتیم

می بَرَد لشگرِ غم را به سحر ناله ی عشـق
تا شود شاد، دلِ پُر غمِ انسانِ یتیم

گر چه جانانِ جهانند، بزرگانِ ادب
سائلانند، درِ خانه ی سلطانِ یتیم

در سحرگاه  بخواندند به آئینِ ادب
سعدی و حافظ و هاتف، همه قرآنِ یتیم