🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رانده ابلیسی بشد از جایگاه

(ثبت: 216365) آبان 14, 1398 
رانده ابلیسی بشد از جایگاه

آب و خاکی بود آدم آن زمان
پیکری بودش به دور از روح هان

امر یزدان شد که ای روحانیان
کالبد را سجده ای فرمان عیان

هر یک از روحانیان را سجده ای
سجده از ابلیس ابایی شد همان

گر چه شیطان سجده لا بر آدمی
دور از فرمان الهی اذن آن

گر چه شیطان دید خاکی کالبد
گنج پنهان را ندیدش زرِّ کان

در درون خاکی نهادش گنج را
با دمیدن روح جسمی شد روان

نام آدم گشت اشرف کائنات
گر زمینی جایگاهش آسمان

رانده ابلیسی بشد از جایگاه
دور از ابلیس لا آدم ، بدان

مهلت از خالق گرفتش اهرمن
تا دمی آخر به موتی زنده جان

تا قیامت آشکارا لعنتی
تا که رستاخیز روزی بی گمان

بینِ کفر ایمان نما اهریمنی
دور از کفر آدمی دور از هوان

شکر ایزد طالبی مطلوب را
با طلب عشقی الهی آزمان

خوش به حال آن بنده ای از آزمون
از زمینی شد رها دور از جهان

با گشا بابی به رویش بسته لا
ترک پیکر را چو هر یک والیان

ولی اله بایبوردی

24 / 07 / 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها 10 
  1. امیر جلالی

    آبان 14, 1398

    بازنویسی حکایت دیرین انسان و شیطان و عشق بدون دانایی شیطان به خدا…
    هم زیبا بود و هم خوش محتوایی داشت.
    درود بر شما

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 14, 1398

      سلام

      استاد فرهیخته جناب جلالی ارجمند

      سپاس از دیدگاه ارزشمندتان

      در پناه حضرت دوست

      🌺🌺🌷🌹🌷🌺🌺

  2. مينا امينی

    آبان 14, 1398

    درودها آقای بایبوردی
    وقتتون بخیر و شادی
    سپاس از اشتراک گذاری

    مانا باشید و موفق بزرگوار💐🙏🙏

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 14, 1398

      سلام

      سرکار خانم امینی

      ممنون از نگاه ارزشمندتان

      پایدار باشید

      🌺🌺🍃🍃🌺🌺

  3. علی معصومی

    آبان 14, 1398

    درود بر جناب بایبوردی نازنین
    آفرین باد بر شما
    🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌷🌸

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 14, 1398

      سلام

      استاد ارجمند جناب معصومی عزیز

      سپاس از همراهی تان

      ممنون

      🌈🌈🍃💐🍃🌈🌈

  4. سپیده طالبی

    آبان 14, 1398

    بسیار زیبا و تامل برانگیز

    درودها جناب استاد گرانقدر🌺

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 15, 1398

      سلام

      سرکار خانم طالبی

      ممنون از همراهی تان

      🌸🌸🌺🌸🌸

  5. طارق خراسانی

    آبان 14, 1398

    سلام و درود بر حضرت دوست

    بسیار خوب موضوع نافرمانی شیطان را بررسی و بیان فرموده اید
    خوشا به حال آنان که شیطان بر دل آن ها راهی ندارد.

    در پناه خدا 🌿❤️👌👌👌👌👌❤️🌿

    • ولی اله بایبوردی

      آبان 15, 1398

      سلام

      استاد خراسانی ارجمند

      ممنون از دیدگاه ارزشمندتان

      شادکام باشید

      🌺🌺🌷❤️🌷🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا