🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 راه سادگی

(ثبت: 229775) مرداد 4, 1399 

« راه سادگي »

الا اي آتشين صحبت چه گفتي
زِ آب و آتشـت اين دُر بِـسُفتي1
دُرِ معناي هر دين را شمردي
عجب معجوني از دينها بِـسُفتي
قلندر2 راه دين را كي بداند
صفا و صدق آن دين را تو گفتي
تو برگو راه دينداري چه طرزيست
فقط صدق و صداقت را تو گفتي
طريق و طرز دينداري هزارس
فقط از ساده پردازان تو گفتي
اطاعت كردن از يك رنگ و يكتا
يكرنگش باشد، اين طرزش تو گفتي
عبادت را هزاران طرح و طرز است
زِ يك طرح و زِ يك طرزش بگفتي
حسن بازا به راه سادگي باش
مطابق با همين طرزي كه گفتي

٭٭٭
1- سوراخ كردن مرواريد و گوهر 2- مرد قوي هيكل– درويش– سالك راه خدا
حسن مصطفایی دهنوی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. محمدعلی رضاپور

    مرداد 4, 1399

    🌹🌹🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا