🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رسم دلدارم

(ثبت: 3944) اردیبهشت 9, 1396 

کار دلدارم فقط آزردن است
کار من خونابه از دل خوردن است

این چه رسم است و چه قانون و چه کیش؟
گوئیا دلدار با ما دشمن است

جام دل را جور بی مهری شکست
او دلش از جنس سنگ و آهن است

آگهم در کار عشق پاک ما
دست ناپاک یکی اهریمن است

این سر انجامی که میبینم چه عشق؟
عاقبت یک گوشه تنها مردن است

گفتمش کم ناز کن زیبای باغ
آخرِ هر نوگلی پژمردن است

گفتم از هجران تو افسرده ام
گفت رسم دلبران افسردن است

گفتمش تا گویمت از رسم عشق
گفت این زیره به کرمان بردن است

دیشب اما خواب دیدم خواب خوش
این چه تعبیر و چه نیکو خفتن است!

ای عجب میپرسد از احوال ما
مژده دل صد مژده دلبر با من است
جلال پورسلیمانی۱۱اسفند۹۵