🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رقص یک‌ رویا

(ثبت: 212321) مرداد 1, 1398 

در چشمهای تو
ای سخت برگزیده ی من!
تکه الماسی یافته ام
که سر تفاهم
با تیغ لبهای مرا ندارد
.
.
.
با عطش قدم هایت
ای لحظه ی دریغ و درد!
در تنگنای رقص یک رویا
در گوش یک آغوش
فریادهای استخوانم باش
.
.
.
در چشمهای تو
این سرزمین گرم و مرطوب!
تصویر کم رنگ پیراهنم را
گم میکنم
در ماسه های زبر و نمناکت
روزی
گوشواره ی آرام دریا را
بر جان قصه های مواجم
خواهم آویخت
.
.
.
در چشمهای من
این زندانی رها در خود
این خفته ی پای در زنجیر پائیزان
روزی
زبان ساده ی نوروز باش
روزی
زبان ساده ی پرواز باش……

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نقدها
  1. اکبر رشنو

    مرداد 1, 1398

    درودها
    بر
    شما

    سرایشی سوزناک و آرمانی
    در شروعی بسیار عالی باکیفییت وسنخییت
    بی نظیر

    در چشمهای تو
    ای سخت برگزیده ی من!
    تکه الماسی یافته ام
    که سر تفاهم
    با تیغ لبهای مرا ندارد

    “ای سخت بر گزیده ی من ”
    این عبارت عین الماس زیبا و باارزش و زلال و گویاست و بسست برای شعریت

    ای انتخاب سخت که خودش جنبه ی ایهامی دارد
    از یکطرف سختی وسماجت و برندگی الماس را به ذهن میاورد و از دیگر سو انتخابی مشکل را معنی می دهد
    و این درعین حال استعاره ست وحتی ایهام تناسب دارد در این ترکیب فقط ولی در کل بند به تشبیهی منجر می شود و عالیست
    و در بیان وجه شبه هم حسنی مهمست بیان شده که من چرا بر گزیده ام سخت
    و این ترکیب از اول این بوده ” برگزیده ی سخت ” به “سخت بر گزیده ” مقلوب شده و هردو طرفش زیبایی افزون دار د
    و شروع را با آمدنش پر شکوه و زیبا کرده ست
    وبه این بسنده می شود به این گوهر که بر تارک شعر می در خشد

نظرها
  1. امیر جلالی

    مرداد 1, 1398

    ای لحظه ی دریغ و درد!
    در تنگنای رقص یک رویا
    در گوش یک آغوش
    فریادهای استخوانم باش

    هر چند قطعه زیبایی خود را داشت اما اجازه بدهید این قطعه را بگویم که با تمام وجود دوست داشتم و دارم و بی نهایت زیبا بود. درود بر شما

  2. درودها ارجمند

    بسیار زیباست

    🌿🌺🌺🌺🌿

  3. جواد مهدی پور

    مرداد 1, 1398

    درود بر شما💐

  4. ای لحظه ی دریغ و درد!
    در تنگنای رقص یک رویا
    در گوش یک آغوش
    فریاد استخوانم باش!

    درود و آفرین!

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا