🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رنگ عشق

(ثبت: 235178) دی 15, 1399 

رنگ عشق

پژواک صداییم و به جایی نرسیدیم
در اوج به جز بامِ کذایی ، نرسیدیم

عاشق شدنم شهره ی شهر است ولیکن
در عشق به جز مرز گدایی نرسیدیم

یک عمر به دنبال سرابی به فنا رفت
یک عمر دویدیم و کجایی ، نرسیدیم

ما را پدری…. نیست که بیکار بگردیم
ما دلشده ایم و به نوایی نرسیدیم

( در حسرت دیدار تو آواره ترینم)
ما خانه بدوشان به سرایی نرسیدیم

مشکی چو بُوَد رنگ تو ای عشق نظر کن
ما هم به جز از رختِ عزایی نرسیدیم

ای عشق جفا پیشه نظر کن دَم آخر…
جز مکر و جفا ما به وفایی نرسیدیم

شاعر شدنم گرچه دلیلش غمِ عشق است
صد حیف به اشعار ( سنایی ) نرسیدیم

حسن نبی جندقی (تنها)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. چون همیشه عااالی
    احسنت بر شما و قلم زرین نگارتان
    🌼🍁🌸🌹

    • حسن نبی

      دی 15, 1399

      درود و ارادت بانو

      ممنون از توجهتون 🙏🏼🙏🏼

  2. طارق خراسانی

    دی 15, 1399

    سلام

    بسبار عالی ست

    یک عمر به دنبال سرابی به فنا رفت
    یک عمر دویدیم و //به جایی// ، نرسیدیم

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏🌿

  3. حسن نبی

    دی 15, 1399

    درود استاد

    ممنون از حُسن توجه شما 🙏🏼🙏🏼

    می بایست در مصرع دوم بعد از کجایی علامت سوال تایپ میکردم
    (به جایی) در بیت دیگر قافیه بوده

  4. سلام و درود
    بسیار زیبا است
    سربلند و پاینده باشید
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  5. حسن نبی

    دی 19, 1399

    عرض ادب و احترام

    ممنون از توجه شما به اشعار این حقیر🙏🏼🙏🏼

  6. علی معصومی

    دی 19, 1399

    ای عشق جفا پیشه نظر کن دَم آخر…
    جز مکر و جفا ما به وفایی نرسیدیم
    🌿👏🙏👏🙏🙏
    بسیار زیباست

  7. حسن نبی

    دی 20, 1399

    درود و ارادت استاد معصومی عزیز

    ممنون از لطف شما 🙏🏼🙏🏼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا