🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 رهاساز

(ثبت: 232613) مهر 26, 1399 

 

شنیدم شاپرک با بلبلی گفت
اگر داری رمق بشکن قفس را

بکش پر آسمانها را چون عقاب
ببین از شرق تا هامون تا ارس را

صدا کن ناجی درد آشنا را
همانکه آفریده خار و خس را

گریبان را ز دون بازی رها ساز
زیارت کن شهنشاه طبس را

هرآنکس را که ضامن شاه طوس است
ندارد احتیاج انفاق کس را

چرا افتاده از پایی ؛ بهوش آی
مبدل کن بعشق اصل هوس را

بخود لرزید گفتا ؛ چیده بالم
همان فصلی که کرد امضا هوس را

دوباره شاپرک اصرار ورزید ..؟
گره کن زلف آزادی قفس را

بکوبان بر در و دیوار منقار
رسان گوش فلک بانگ جرس را

ز هر پیروز میدان نکته آموز
به ابزار جنون بشکن قفس را ..؟

پیرنظر(سلیم)

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (4):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    مهر 26, 1399

    🌹🌺🌺🌸💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا