🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 دهکدۀ ما

(ثبت: 270426) خرداد 28, 1403 

دهکدۀ ما

دردهکدۀ ما که خدا راه ندادند
معمار جهانرا ره درگاه ندادند

بی نام و نشانها که برادر بفرختند
یغوب پدر را خبر از چاه ندادند

با بخل و حسد پرده کشیدند افق را
خورشید که نه ؛ جلوه ای از ماه ندادند

دنیازدگانی که شبانگه دل صحرا
بر آل حسین (ع) حرمت خرگاه ندادنذ

روبه صفتان گرک شدند در پی آهو
یغما زده را فرصت دلخواه ندادند

درمعدن پر رونق ایمان و کرامت
حکاک شدم ؛ رخصت پرماه ندادند

یکشنه پرستان ره بتخانه گشودند
در باده جز از ناله و اکراه ندادند

روئید گل از خاک علف خیز عطش زار
افسوس که غیز از تب جانکاه ندادند ؟

در دهکده ای که همه با بخل عجینند
بر راهگذر هدیه به جز آه ندادند

گفتند (سلیم) از ره افتاده بپا خیز
ققنوس بجز حاک خودش راه ندادند .؟

قاسم پیرنظر( سلیم !
۲۷خرداد ۱۴۰۳.

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    خرداد 28, 1403

    سلام‌جناب پیر نظر عزیز

    عجب غزل زیبایی
    آفرین

    سهوالقلم‌ هایی مشهود است اصلاح بفرمایید

    بی نام و نشانها که برادر بفر/و/ختند
    یغوب پدر را خبر از چاه ندادند

    /یکشنبه /پرستان ره بتخانه گشودند
    در باده جز از ناله و اکراه ندادند

    گفتند (سلیم) از ره افتاده بپا خیز
    ققنوس بجز /خاک / خودش راه ندادند .؟

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

    • خرداد 31, 1403

      باسلام عرض ادب استاد مهر
      بروی چشم 🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا