🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 وقتیکه …؟

(ثبت: 269925) خرداد 5, 1403 

وقتیکه …؟

وقتی که دنیا داده اش را پس بگیرد
اعضای تن تسلیم در محبس بمیرد

رخسار گلگون زیر پای باد مرموز
در حسرت باران چو خار و خس بمیرد

فرمان سلطان را ؛ بدن مردود خواند
بیچاره دل در انزوا بی کس بمیرد

چون سیب سرخ از دست محبوبانه محروم
با خشم توفان بلا نارس بمیرد

مانند صاحبخانه و ناخوانده مهمان
افتاه پای از هیبت معبس بمیرد

از بستر دریای طوفانی چو ماهی
افتاده بیرون با نوک کرکس بمیرد

فرقی نداد در نزاع آب و آتش
قمری عاشق قبل یا بعد از آتش بس بمیرد

قاسم پیرنظر(سلیم)
بهار : ۴۰۳

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مهرداد مانا

    خرداد 5, 1403

    درود بر شما

  2. مهدی سیدحسینی

    خرداد 5, 1403

    درود بر شما
    ماندگار باشید 🌷🌷

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا