🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 روز دختر مبارک

(ثبت: 260000) اردیبهشت 30, 1402 
روز دختر مبارک

 

روشن تر از ستاره و خورشید است
چشم سیاه دخترکم اسما
همراه میشوم همه شب با ماه
محو نگاه دخترکم اسما

شب خلق شد برای غزل گفتن
خاصه شبی که جلوه کند مهتاب
تنها دلیل شاعریم این بود
رخسار ماه دخترکم اسما

هر صبح دیده را بِگُشایم بر
باغ بهشت و خنده ی حورالعین
با خنده های دلکش و دلجوی
گاهِ پگاهِ دخترکم اسما

گویم بپوش روی و نمی پوشد
پند مرا بنوش و نمی‌نوشد
داد از هزار فتنه که می جوشد
زین اشتباه دخترکم اسما

با هر کلامی از لب شیرینش
در آوَرَد هرآینه شورَش را
قتل تمام مستمعین باشد
تنها گناه دخترکم اسما

شرمنده دخترم که ندارم من
غیراز دعا برای تو میراثی
یارب قسم به عزت و جاهت باش
پشت و پناه دخترکم اسما

#مهدی_شریفی_زاده
شب یلدا سال ۹۴

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):