🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ریزش

(ثبت: 215425) مهر 6, 1398 
ریزش

تو
همزاد حسَّمی به گل
که پاییزان
به شاخ و برگش می زد
بلای زرد
به سر وصورت قشنگش
همچون هزار ابرسیاه وحشی موحش
حمله کرده به ماه
که همه اشک ستاره می شود
سپید
چکیده در عبارت خونین آسمان
اشک
بر روی فصل بهار
که هنوزش چشم ناگشوده
رفته در بی خلاصی و اعتبار
به متن سبزه زار
شبنم غم می شود
زیر چشم انتظار
در وزید تمامت این خطر
گلها سر می کشند
به آغوش موقت هم
در کمرکش قوس بهار
در ناف ناگهان رقصان اشتیاق
تکه تکه ی اندام گل
روی نیزه های یغمای زرد
برگ
دریده و بریده دست
می رود در سراسیمگی وترس
کشیده
تیغ تا تارپاییزان
بر آورده دود از دل باغ
و دمار ازشاخسار
هزار نجوای زرد زیر لب برگ
به هر کوچه و پس کوچه ی بن بست می دود..‌.
کشیده خزان خط خوفی دیگر
بر جگر برگ و رگ هر شاخه ی سبز
فصلی از غوغا بر پاست
حس سبزبلند درخت
زبون
اما
هنوزش سینه چاک
به خواب خاک و خاطره ها
می رود
این همه زخمی
ناورد های نابرابر زرد
دوان و خونریزان می دوند
به
دامان خلسه های سکوت سپید
تا
بیداری من ، صوری به محشر ی دیگر

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 6, 1398

    زیر چشم انتظار
    در وزید تمامت این خطر
    گلها سر می کشند
    به آغوش موقت هم
    در کمرکش قوس بهار
    در ناف ناگهان رقصان اشتیاق
    تکه تکه ی اندام گل
    روی نیزه های یغمای زرد
    برگ
    دریده و بریده دست
    می رود در سراسیمگی وترس
    کشیده
    تیغ تا تارپاییزان
    بر آورده دود از دل باغ
    و دمار ازشاخسار
    هزار نجوای زرد زیر لب برگ
    به هر کوچه و پس کوچه ی بن بست می دود..‌.
    کشیده خزان خط خوفی دیگر
    بر جگر برگ و رگ هر شاخه ی سبز
    فصلی از غوغا بر پاست
    حس سبزبلند درخت

    🌿❤️🙏❤️🌿

    سلام ودرود استاد
    چه غوغایی
    دمتان گرم
    لذت بردم

    در پناه خدا 🌿🙏👏👏👏👏👏👏🙏🌿

  2. زیباست استاد💐سپاس از حضورتان

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا