🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زاد روز خواجه ی شیراز

(ثبت: 252136) مهر 24, 1401 

خجسته زاد روز خواجه ی شیراز

بال و پر بگشا دمی پرواز می خواهد دلم
شه چراغ و خواجه ی شیراز می خواهد دلم

سر نهم بر بارگاه حافظ والا گُهر
لحظه ای اسرار دل ابراز می خواهد دلم

شکوه ها از روزگار ناموافق سر دهم
ناله هایی از دل ناساز می خواهد دلم
مطربی خواهم نوازد چنگ خود بر سیم تار
بر فغان آیم چو نی آواز می خواهد دلم

دل به درد آمد خدا را مرهمی بر داغ دل
همدمی با حافظِ همراز می خواهد دلم

بوستان پژمرد باز از هجمه ی باد خزان
ساز دل ناکوک گشت و ساز می خواهد دلم

برگ برگ دفتر ایام را بر هم زدم
چون بپایان آمدم آغاز می خواهد دلم

خاک بر سر کوفتن باید غم ایام را
از شراب مرد افکن باز می خواهد دلم

از حوادث شهر پر آشوب باز آبستن است
از لسان الغیب باز اعجاز می خواهد دلم

 

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    مهر 24, 1401

    خاک بر سر کوفتن باید غم ایام را
    از شراب مرد افکن باز می خواهم دلا

    از حوادث شهر پر آشوب باز آبستن است
    از “یگانه” دست وی اعجاز می خواهم دلا

    درودتان 🖤

  2. صفا یغمایی

    مهر 24, 1401

    درودبرشماجناب وحدتی عزیزوارجمند
    خیلی زیباست لذت بردم.
    🌺🌺🌺
    موفق و فروزان بمانید.

  3. مهدی سیدحسینی

    مهر 24, 1401

    درود
    بهره بردم با آرزوی سلامتی و توفیق الهی 🌹🌹

  4. فریبا نوری

    مهر 25, 1401

    از حوادث شهر پر آشوب باز آبستن است
    از لسان الغیب باز اعجاز می خواهم دلا

    درودجناب یگانه ارجمند 🌷🌷🌷🌷

  5. نسرین حسینی

    مهر 25, 1401

    درودها جناب یگانه خوش قلم زیبا بود ودلنشین قلمتون ماندگار
    ردیف رو “میخواهد دلم “انتخاب میکردی فک کنم بدنبود

    خاک بر سر کوفتن باید غم ایام را
    از شراب مرد افکن باز می خواهم دلا
    عالی بود قلمتون ماندگار 🌺🌺👏❤️❤️

    • عرض ادب و سلام خدمت بانوی فرزانه و سپاس از همراهی و توجهتان.
      اتفاقا ابتدا ردیف همون “می خواهد دلم” بود
      که بعدا تغییرش دادم.
      🌷🌷🌷

  6. درود و‌عرض ادب و احترام خدمت شما💐
    فاخر و پرازاندیشه دستمریزاد💐
    خاک بر سر کوفتن باید غم ایام را
    از شراب مرد افکن باز می خواهم دلا

  7. غلامحسین جمعی

    مهر 25, 1401

    درودو سپاس بر شاعر بزرگوار و استاد ارجمندم

    جناب وحدتی

    دست مریزاد بزرگوار زیبا و دوست داشتنی و

    سروده ی روز است عزیز

    🙏🙏🙏🙏🙏❤️❤️❤️❤️🙏🙏🙏🙏

    • درود و سلام بر استاد جمعی بزرگوار که حضور گرمشان در صفحه حقیر موجب دلگرمی و افتخار است.
      از نگاه زیبایتان سپاس.
      🌼🌼🌼🌼

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا