🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زمستان

(ثبت: 243207) آذر 12, 1400 

 

دستها مى فهمند
نفس گرم برون از ريه ها
چه زمستانى هست ؟
سايه هايش پيدا
و علفها همه خشكيده به باد
نيست آواى خوش چلچله هاى اين باغ
خاك پر مى كشد از سرو بلند
و غبار ابرى
كه سرش تا به زمين خم شده است

اينطرف تر رودى ست
كه دگر جارى نيست
و در اين آينه ى يخ زده بر صورت رود
خاطرات گل و ريحان پيداست

آه اى آدمها
غزل جارى اين رود چه شد ؟
نغمه و ناله ى اين رود چه شد ؟
تا كجا رفت گلوبند سحر از دل خاك
يا كجا رفت جوانمردى پاك

دشنه ى بى مهرى به جگرها زده ايد
و در ايام محرم پيداست
گريه بر گمشدگان خورشيد

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. طارق خراسانی

    آذر 12, 1400

    اينطرف تر رودى ست
    كه دگر جارى نيست
    و در اين آينه ى يخ زده بر صورت رود
    خاطرات گل و ريحان پيداست
    سلام
    عالی ست و آفرین

    در پناه خدا🌿👏👏👏👏👏👏👌❤️🌿

    • سلام و درود بر استاد گرانقدر
      بنده نوازى فرموديد
      ممنونم از الطافتان

  2. فریبا نوری

    آذر 12, 1400

    خاك پر مى كشد از سرو بلند
    و غبار ابرى
    كه سرش تا به زمين خم شده است

    چه تصویرساز و لطیف و خوش نواست این شعر . درودها 🌹👏🌹

  3. خسرو فیضی

    آذر 12, 1400

    . استاد ارجمند درودتان باد 🌸
    .
    . غزل جارى اين رود چه شد ؟
    . نغمه و ناله ى اين رود چه شد ؟
    . تا كجا رفت گلوبند سحر از دل خاك
    . يا كجا رفت جوانمردى پاك
    . دشنه ى بى مهرى به جگرها زده ايد
    .
    . شاعر گرانمهر می بخشید که (( آه ای آدم ها )) را
    حذف کرده ام !!!
    . آنگاه که میدانیم و از بیم جان . . .
    . در پناه خدا باشید 🌸🌿🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا