🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زنی شبیه من

(ثبت: 264750) مهر 27, 1402 

 

از آسمان شهر امشب شعر می بارد
بر گونه های خشک من در این کویرآباد
می بلعد این خاک غریبه گام هایم را
در لحظه های پرسه در شب های بی بنیاد
اینجا تمام آرزوها رنگ می بازند
اینجا کلاغان بهترین آواز را دارند
ای شهر ای کابوس تاریک دقایق آه
در تو هوای عشق را هم برده ام از یاد
دیشب زنی شاید شبیه من غزل می خاند
در کوچه ها دامن کشان آشفته خاطر بود
در زیر پای عابران شهر له می شد
احساس زیبایی که دیگر داشت جان می داد
ای غربت خاکستری دست از سرم بردار
تا کی مرا آشفته در زنجیر می خاهی
سرماتر از سرمای سوزان زمستانم
زیبایی ام از چشم های آینه افتاد

 

 

 

نظرها 13 
  1. برهان جاوید

    مهر 27, 1402

    درود بر شما
    بسیار زیبا و دلنشین
    فقط در می خواند و می خواهی (و) جا افتاده
    موفق و پیروز باشید
    🌺🌺🌺👏👏👏

    • درود
      ایشان تعمّدا چنین کاری می‌کنند.

      • برهان جاوید

        مهر 28, 1402

        درود
        سپاس از اشاره ای که فرمودید
        می خواند اگر می خاند شد در:
        دیشب زنی شاید شبیه من غزل می خاند
        نوع اشفتگی در غزل خواندن خود را با این نوع نوشتار بیان و پر رنگ می کند
        و اگر می خواهی به می خاهی تغییر کرد در مصرع:
        تا کی مرا آشفته در زنجیر می خاهی

        به خاطر تاثیر گذاری و نشان دادن اشفتگیش است که موجب ثبت این غلط املایی شده

        از همان خوانش اول این اتفاق را در شعر شاعر گرامی حس کردم فقط می خواستم مطمئن شوم و این نکته را باز کنم که در پایان جمله ام علامت سوال را فراموش کردم بیاورم
        و شما به ان اشاره فرمودید
        حتی در نوشتار کلمه غرییه که انسان را دچار دوگانگی معنی می کند که غریبه یا قریه

        چنین ابداعاتی موجب لذت چند برابر یک شعر می شود و باید به خالق چنین اتفاقی تبریک گفت

        پاینده و پیروز باشید
        🌺🌺🌺🙏🙏🙏

      • سیما انبائی

        مهر 28, 1402

        🌹🌹🌹

    • سیما انبائی

      مهر 28, 1402

      🌹🌹🌹

  2. معین حجت

    مهر 27, 1402

    درود و دستمریزاد👏💐

  3. بسیار زیبا و دلشین سروده اید
    غزل پاره ای (چهاربیت) کوتاه بود ای کاش ادامه داشت
    پیروز باشید و پاینده

  4. طارق خراسانی

    مهر 27, 1402

    سلام و درود

    خیلی زیباست
    لذت بردم
    انگار عمدا می خواد را میخاد و می خواهی را می خای تحریر فرموده اید

    دلنشین بود

    در پناه خدا 🌱👏👏👏👏👏👏🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا