🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 زیان و سود

(ثبت: 214958) شهریور 26, 1398 

« زيان و سود »
گر راحتی به نیکی اهل زمان رسید
یک زندگی راحت و بهتر شود پدید
هر کار راحتی و نکویی کنند خلق
فیضش به کار مردم دیگر شود پدید
هر صنعت نکویی به ماند زِ هر کسی
دنبال آن یک صنعت دیگر شود پدید
کار زمانه رو به تکامل بُوَد ولی
زآن بردنش چه زحمت سختی شود پدید
سنگی به کوه ،رو به سرازیر راحتس
بالا ببردنش یک نفر کی توان کشید
جانا مَثَل زدم به تو این سنگ کوه را
هر کار نیک تو ،سودش شود پدید
شوق جهان تو را نگذارد که بنگری
آنکس که از نبود ،تو را داده این وجود
سرمایه ای به دست تو دادند وخواهنش
روزی حساب آن بکنند بر زيان و سود
آنها كه كارگر بفرستند به سوي كار
نا پُرسنش كه كار تو اين روزها چه بود
اي سروِ سر فراز،لب آب و سوي باغ
نابوديَـت براي تو دارد ، بگو چه سود
٭٭٭

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. علی معصومی

    شهریور 26, 1398

    🌹🌹🌹🌹🌹🌿🌿🌿

  2. ولی اله بایبوردی

    شهریور 26, 1398

    سلام و درود

    💐💐🌿🌿🍃🍃💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا