🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساز دل ..

(ثبت: 2923) آذر 17, 1395 

بسمه تعالی

تا توانی با خودت آیینه ی بی زنگ باش

در مصاف خویشتن با خویش بی نیرنگ باش

هر کجا دیدی که مرغی در قفس افتاده است

بال و پر کم زن کمی بر حال او  دلتنگ باش

قلب خالی از صفای عشق ، سنگی بیش نیست

هر که عاشق نیست گو مثل کلوخ و سنگ باش

طعنه بر احوال سرد شیشه ی خالی نزن

گوشه ی میخانه ها با دیگران همرنگ باش

پادشاهی کردن از روی تکبّــــر شأن نیست

شأن می خواهی اگر با مردمان همسنگ باش

در طبیعت هیچ آهنگی نباشد نا بجا

ساز دل را کوک کن با عشق هم آهنگ باش

هر چه بی نظمی ست از آثار بی فرهنگی ست

هر که هستی  باش اما   فرد با فرهنگ باش

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):