🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 ساقى

(ثبت: 243448) آذر 24, 1400 

 

به باده وضو كرده ام به تاكها افطار
به ميكده سجاده ام و ذكر او بسيار
من از تهاجم فقه و اصول و اخبارى
به دير و كنشت رفته ام به شب بيدار
گذشت عمر كوتاه به بحث و جدل
ز هر قلم و كاغذى گشته ام بيزار
كلام شيخ و مدعى نداشت درمانى
به دردهاى زمانه گشته ام تبدار
نه درس و دانشگاه نه منبر و وعظى
فشرده ام به دو انگشت گوش خود بسيار
به حجره هاى ريائى و اخذ يك مدرك
چه گويم از شرح عاقلان ازاين پندار
نصيب ما ز قيل و قال نبود جز نان
ز رنج ما ساخته اند ضريح و كاخ بسيار
كجاست ثروت انبوه چه شد براين ملت
كجا شد اين نعمت چرا شديم بيمار

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    آذر 24, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    .
    . نصيب ما ز قيل و قال نبود جز نان
    . ز رنج ما ساخته اند ضريح و كاخ بسيار
    . كجاست ثروت انبوه چه شد براين ملت
    . كجا شد اين نعمت چرا شديم بيمار
    .
    . به به بسیار عالی . شیوا و گویا
    . استاد گرانمهر دقیق زدید به هدف 😂😂
    . هزاران درود باد بر شما 🌺🌹🌺🌹

    • آذر 29, 1400

      به فرموده ى امام على ع
      هرجا كاخى بنا شد ، بر روى كوخها استوار شده است
      در مكتب اسلام چه شيعه و چه سنى ، شكاف طبقاتى آنهم به صورت قانونمدار جايگاهى نداشته است. و توجيهات دنيا پرستان نمى تواند تحقق بخش رسالت پيامبر و امام على ع و فرزندانش باشد

  2. فریبا نوری

    آذر 24, 1400

    درود جناب مروج همدانی ارجمند

    فریاد اعتراض بلندی است
    اما حیف پیش از آن که ما و شما خسته از وعظ و وضع آنان به دو انگشت گوش و چشم خود بفشاریم ؛ همان واعظان پنبه های عایق صوت در گوششان کرده اند

    🌸🌸🌸🌸🌸

    • آذر 29, 1400

      گوشهايمان خسته از گفته هاى بى محتوى ست ولى قلم تاريخ اگر مغرضانه ننويسد چهره ى فريبكاران را به نمايش نسلها مى گزارد
      تاريكى قبور سهم ناكثين و مارقين و قاسطين خواهد بود
      به اميد اصلاح فردى و اجتماعى

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا