🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سالگرد

(ثبت: 230754) شهریور 20, 1399 

 

سالها بگذشت از تیر و تفنگ
لاله ها پرپر شدند در خاک و سنگ
جای گلها در دل گلزارهاست
رد پاشان در دل امواجهاست

فاصله از عارفان بیشتر شده
آرزوها جنس خاکستر شده
دشنه روئیده درون باغها
صد ترک برداشته این طاقها

عده ای سرگرم خاکستر شدند
عده ای بازیچه ی ناکث شدند
عده ای دنیا طلب ظاهر نما
عده ای در جستجوی لاله ها

دشتها خالی شد از آلاله ها
باغبان دلخسته از این داغها
گفته هایش اا کسی باور نکرد
رفته رفته خشک شد این باغها

هرکه آمد جور و یغما هدیه کرد
با طلاها رفت و مردم فدیه کرد
ثروت اندوزان به ییلاق رفته اند
مال محرومان به یغما برده اند

بچه های ناجوانمردان ز خاک
جمع کردند شمش ها از زیر خاک
سفره ی رنگین مهیا کرده اند
کاخها بر روی کوخها کرده اند

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. رسول رشیدی راد

    شهریور 20, 1399

    🌹🌷🌷🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا