🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سالگرد ها

(ثبت: 266804) دی 22, 1402 

 

سالها بگذشت از تیر و تفنگ
لاله ها پرپر میانِ خاک و سنگ
جای گلها در دل گلزارهاست
رد پاشان در دل امواجهاست

فاصله از عارفان بیشتر شده
آرزوها جنس خاکستر شده
دشنه روئیده درون باغها
صد ترک برداشته این طاقها

عده ای سرگرم خار و خس شدند
عده ای بازیچه ی ناکس شدند
عده ای دنیا طلب , ظاهر نما
عده ای در جستجوی لاله ها

دشتها خالی شد از آلاله ها
باغبان دلخسته از این داغها
گفته هایش را کسی باور نکرد
رفته رفته خشک شد این باغها

هرکه آمد جور و یغما هدیه کرد
با طلا ها رفت و مردم فدیه کرد
ثروت اندوزان به ییلاق رفته اند
مال محرومان به یغما برده اند

بچه های ناجوانمردان ز خاک
جمع کردند شمش ها از زیر خاک
سفره ی رنگین مهیا کرده اند
کاخ ها بر روی کوخ ها کرده اند

تقدیم به امام شهیدان و ایثارگران

 

 

 

نظرها
  1. طارق خراسانی

    دی 23, 1402

    هرکه آمد جور و یغما هدیه کرد
    با طلا ها رفت و مردم فدیه کرد
    ثروت اندوزان به /ییلاقی روند/
    مال محرومان به یغما/ می برند/

    . سلام و درود

    زیباست و بیان برخی از حقایق تلخ

    در پناه خدا 🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا