🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سروش

(ثبت: 262204) مرداد 2, 1402 

 

دوش مرا پیر خرد چون سروش
گفت ز جاخیز و به عشرت بکوش

خواب پراکنده برون کن ز سر
پنبه غفلت بدر آور ز گوش

بلبل خوش خوان و نواساز باش
موسم گُل چند نشینی خموش

جانب میخانه بیا و بگیر
باده وحدت ز کف می فروش

تا به صفاخانه رندان رسی
عقل گرانبار بیفکن ز دوش

جام نگیری ز چه رو کامده است
می به خُم شیشه و ساغر به جوش

تا که صفائی به دم آری بیا
در طلب حق تو بگو یا بکوش

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):