🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 انعام

(ثبت: 262203) مرداد 1, 1402 

 

هر که پابند سر زلف دلارامی نیست
ز آدمیت نه نشان بلکه بر او نامی نیست

آنکه ز آغاز به عشق تو ز هستی گذرد
داند این مرحله را غایت و انجامی نیست

اگر از خوان جهان روزی جان خون دل است
همچو ایام من دلشده ایامی نیست

جهد کن ای دل غمدیده که در سیرسلوک
تا سراپرده مقصود فزون راهی نیست

تا به خورشید رخت سایه زده زلف سیاه
شب دی جور مرا روشنی بامی نیست

هرچه در گلشن دل دیده جان بگشایم
راستی چو قد سرو تو گل اندامی نیست

تا که منظور نظر چشم و دهان تو بود
طفل دل در طلب پسته و بادامی نیست

در پی دانهء خیالت چه کند مرغ دلم
که بجز حلقه گیسوی تو اش دامی نیست

کم ز انعام بود در بر دانا ذکاوت
هر که پابند سر زلف دلارامی نیست

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (3):

نظرها
  1. معين

    مرداد 1, 1402

    سلام
    مرحبا
    درود بر ذوق و احساستان إستاد
    شب دي جور مرا روشني بأمي نيست
    💐💐👍🏻👍🏻

    • محمدرضا ذکاوتمند

      مرداد 4, 1402

      درود بر شما
      جناب معین عزیز
      سپاس ،
      برایتان سلامتی و شادی راذخواستارم💐

  2. عظیمه ایرانپور

    مرداد 1, 1402

    درود بر شما
    زیباست
    فقط در بیت چهارم قافیه رعایت نشده و در بیت آخر وزن🍃

  3. سید وحید ذکاوت

    مرداد 1, 1402

    سلام بر مهندس عزیزم
    دلمون برات تنگ شده بزرگ مرد
    همیشه چراغ خاموش
    درود بر تو عزیز که هیچ وقت ادعایی نکردی
    هیچ وقت گله و شکوه ای نکردی
    با این همه هنر و ذوق در رشته موسیقی نویسندگی ، شعر و چند هنر دیگه هیچ وقت از خودت حرفی نزدی
    قربون دل عاشق ات که همیشه صاف و بدون کینه بوده و هیچ زمانی شکوه نکردی
    منکه‌مثل خیلی ها حتی نمیدونستیم مومن مطالبی که مینویسی جایی انتشار میدی
    همه میدونن و خودت هم خبر داری به جدت من نه اهل تملق بودم نه چاپلوسی نه هستم ولی اینجا وقت را غنیمت دیدم باوجود اینکه میدانم راضی نیستی ولی بنویسم مردانی مثل تو به این زلالی بااین ذوق و احساس بااین دل نازک با این مهربانی و باوفایی و با عشق دیگه تکرار نمی شوند
    ما همیشه به تو افتخار کردیم اگر چه سال‌های زیادی هست از جمع خارج شدی و زدی به گوشه نشستی و تنهایی
    باور کن جمع زن و مرد دوستت داریم
    و برایت بهترین ها را همراه با سلامتی برات خواستاریم

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا