🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سر سپر کردند یا سینه

(ثبت: 6133) خرداد 21, 1397 

    تا بهار آمد قناری ها غزل گستر شدند

   برقفس محکوم  آن جمع چمن باور شدند

   تا صدا و نغمه باشد بسته می ماند قفس

    مرغ های بی صدا کی در قفس پرپرشدند؟

  دام،  دامن گیر زاغ و جغد  بد ترکیب نیست

  کبک و کفترها شکار حیله، یک لشکر شدند

    دارکوبی نوک به داری زد که یعنی بشکنید

    این قفس هارا که  سدّ عالم  دیگر شدند

  ازشکافِ  تور ، ماهی ها به دریا ریختند

   ازخطربرگشتگانِ  موج ، ماهی تر شدند

   پرچم  دل را به  بام  صبح آزادی  زدند

    پاک بازانی که با خون  واردِ محور شدند

    عاشقان و  راهیانِ  خط پایان ناپذیر 

    باغزل های  مقدس  ثبتِ بر دفتر شدند

 سرسپر کردند یا سینه ،  چه فرقی می کند

  جان فدا کردند تا جمعی سر و سرور شدند