🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سهم مادرم

(ثبت: 243843) دی 5, 1400 

 

مادرم ،
سهم تو از دنياى رنگارنگ ما
دردهاى كهنه بود

نقشهاى ماندگار روى قالى ،
نمايشى از تنوع غمهاى تو بود

آن زمان كه كه دو چشمت چرخ مى زدند
يك جهان انتظار در انتظارات تو بود

مادرم ،
دنيا برايت چون حصارى سخت و سرد ،
در عمق پندار تو بود

خوب بياد دارم
وقت رفتنت
گفته هايت دسته گلهائى پر از گلبرگ داشت

چه حيف
كه دورم از نگاه گرم تو
چشمهايت گلشنى صد رنگ بود

بعد تو زردى و سرما خيمه زد
كاش بودى
تا به دستانت ، دستانم را گرم مى كردى

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

کاربرانی که این شعر را خوانده اند (3):

نظرها
  1. خسرو فیضی

    دی 5, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    . اگر همه ی درها برویم بسته شوند . مرا غمی نیست
    . که می دانم دریچه پر مهر قلب مادرم تا همیشه
    . برویم باز است . اگر هیچ صدایی مرا نخواند
    . همین بس که صدای مهربان مادرم نوازشگرانه
    . مرا می نوازد . حتی اگر در هفت آسمان هم یک
    . ستاره بمن چشمک نزند . . بزرگترین دلخوشیم
    . چشمان زیبای مادرم هست که یک آسمان ستاره
    . دارد . . مادر م از سرزمین خورشید است و آفتاب
    . صمیمیت نگاهش ماندنی ست 🌺🌸🌺
    . استاد ارجمند هم اکنون هم . . . . تا همیشه
    . با مادرم زندگی می کنم . بهشت خداست
    . زیر پای مادران 🌺🌿🌿🌹🌹🌿🌿🌺

  2. خسرو فیضی

    دی 6, 1400

    . با درودم نیک 🌺
    . امروزه ما در دنیایی زندگی می کنیم که ناگزیر از
    . ارتباط و برخورد با دیگران هستیم . آنچه مسلم است
    . که هیچکس قادر نیست بدون کمک و مساعدت و
    . ارتباط با دیگران ، نیازهای معمولی خود را برطرف
    . سازد . حال سئوالی که اینجا مطرح می شود این
    . است که چگونه باید با دیگران ارتباط بر قرار کنیم
    . ارتباط شامل حرف زدن ، نوشتن و یا بحث کردن
    . است . این ها از عناصر مهم ارتباطی هستند . اینک
    . باید از خود سئوال کنیم که در روز چند نقد و نظر
    . برای دوستان نوشته ایم . این بهانه که . .
    . ( وقت ندارم ) نه منطقی و نه باور کردنی ست .
    . ( هم اکنون این گفتارتان را تکذیب می کنم ) آخر
    . بیست دقیقه که وقتی نیست . باید اعتراف کنیم
    . که عادت کرده ایم شعر خود را پرت کنیم و برویم !!!
    . بالاخره درج می شود!! آخر ما که حق عضویت
    . میدهیم چرا نباید شعرمان درج شود؟؟ بیائید برای
    . دوستی ها و شکوفا کردن غنچه های آگاهی و
    . دانش خود دست های یکدیگر را با مهربانی
    . بگیریم . . وای که بی تفاوت از این نوشتار بگذریم .
    . چنین مباد .
    . باور کنیم که خورشید صمیمیت . مهر و دوستی
    . عشق و شعر برای شماست که طلوع می کند
    . 🌺🌺🌿🌿🌹🌹🌿🌿🌺🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا