🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 سکوت

(ثبت: 233104) آبان 12, 1399 

 

گذشت سال ها

به کوتاهی تمام لبخند هائی

که بر لبان مرد نشسته بود

هر ثانیه تکرار بی رمق عاطفه بود

به وسعت بیقراری،

و

چه بارانی بود چشمانش

از چک چک تاول هايي که بی محابا

بر خاک تفته فروچکيده مي شد.

شاید این همه

تاوان همان لبخند تلخ بود

که بخاطر دخترکی فال فروش

زده بود تا آخرین رمقش را

میان خویشتن و او تقسیم کرده باشد.

حصار عصب چشم ها را

به خیانتی آشکار فرا می خواند،

به انکار آنچه در روز روشن می دید،

حتی انکار نوروز،

که قرنها

انتظارش را به بیهودگی نشسته بود.

تمام کلمات گيج مي خورد در ذهنش

وقتی دستانی لطيف،

سرخ و سفید

دستمال سادگی حوا را

به میوه شرمندگی پر اندرون کردند.

برای بیان این همه ایهام

می گفت

می گریست

می شنید

آنقدر که دیگر به انتها رسیده بود

به سکوت

پس با دستی بی تفاوت

بر صفحه ائی بی نشان نوشت

دیگر گاه ماندن نیست

تهران- ارديبهشت 79

 

 

 

 

نظرها 14 
  1. سلام و درود
    بسیار زیباست
    در پناه خدا
    🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. طارق خراسانی

    آبان 12, 1399

    سلام و درود بر مازیار عزیز
    چه باید کرد با بیداد دوران؟
    وقتی یکجا خراب شود صدجای دیگر هم دچار آسیب می شود
    نام حضرتعالی در لیست شاعران برتر یک قرن اخیر ثبت گردید
    http://sherepaak.com/227273/انتخاب-جهل-شاعر-برتر-در-چهل-سال-اخیر
    لطفا اگر شاعرانی را می شناسید که لازم است نام آنان در لیست منتخبین آورده شود به ما معرفی بفرمایید.
    در پناه خدا
    🌿👏👏👏👏👏🌿

    • مازیار نژادیان

      آبان 19, 1399

      درودها بزرگوار
      واقعا چه باید کرد وقتی میوه شیطان شیرین است
      حرف حق تلخ و هزار درد بی درمان
      سپاس که سیاه مشق های حقیر را میخوانید و همچنین قرار دادن نامم در لیست شاعران
      به دیده منت اسامی که دوستان ذکر نکرده باشند خواهم نوشت
      سپاس🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  3. رسول رشیدی راد

    آبان 12, 1399

    🌹🌹🌹🌹🌹

  4. علی معصومی

    آبان 12, 1399

    درود ها بر شما
    جناب نژادیان عزیز
    🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
    در پناه خدا

    • مازیار نژادیان

      آبان 19, 1399

      درودها بزرگوار
      خرسندم که میزبان نگاه شاعرانه شما بودم
      پاینده باشید🌹🌹🌹🌹🌹

  5. اکبر رشنو

    آبان 12, 1399

    درودها

    بر شما

    ودستمریزاد و 🌺🌺🌺🌸🌸🌸🌸🍃🍃🍃🍃

    • مازیار نژادیان

      آبان 19, 1399

      سپاس استادم
      به مهر می خوانید

      🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏🙏

  6. سحر فرجی

    آبان 14, 1399

    بسیار زیبا ودلنشین درودتان استاد ارجمند🌹🌹🌹🌹

    • مازیار نژادیان

      آبان 19, 1399

      سپاس مهر بانو
      ممنونم که به مهر می خوانید به دیده اغماض

      🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  7. علی احمدی

    آبان 20, 1399

    هر ثانیه تکرار بی رمق عاطفه بود

    دست مریزاد استاد گران سنگ احسنت که آموختین مرا 🌹🌹

    • مازیار نژادیان

      آبان 20, 1399

      درودها
      مهر حضورتان را سپاس
      خرسندم که میزبان نگاه هنرمند شما بودم
      💐💐💐💐💐

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا