🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاعری

(ثبت: 263174) شهریور 1, 1402 

 

شاعری یخ‌بسته
شعر او سردتر از یخچال است

شاعری شد خسته
رویِ گلبرگِ غزل‌هایِ خودش
دستِ رویا مالید

شاعری دف میزد
پیشِ آن شاهدِ او کف میزد

شاعری شوت نمود
توپِ هُشیاری را
گل به دروازه‌ی مستی مبارک باشد

شاعری با دستش
قفسی بهر غم دیده‌ی خود ساخته بود

شاعری “ها” می‌کرد
شیشه‌ی خاطره را
تا نبیند دیگر
سردی فاصله را

شاعری شاهد شد
قاضی از روی ادب نقدش کرد

شاعری نقطه گذاشت آخر خط خودش.

شاعری شیرین کرد
نمک شعرش را
دلِ فرهاد میانِ شکرش کرد رسوب

عابری شعری‌ گفت
هر که از کوچه ما کرد گذر شاعر شد

شاعری خوابش برد
خرکی آمد و ذوقش را خورد

عاشقی شاعر شد
شعر او را کشتند…

شاعری ملا شد
بین هر بیتِ خودش دولا شد

شاعری گمگشته
توی تاریکی شب پیدا شد

شاعری بابا شد
شعر خود را نو کرد

شاعری حبس کشید
از قلم دست کشید

شاعری فحش شنید
دهنش چفت نمود

شاعری رفت سفر
با خودش شعر به سوغات آورد

شاعری می‌خندید
عکس خود را به آیینه‌ی مردم می‌دید

شاعری سیب نداشت
کرد با اشکِ خود اثبات
قوه جاذبه را

شاعری کاسه نداشت
دید صبرش ز ورق لبریز است

شاعری…

 

پ.ن:

#۲۱اوت_روز_جهانی_شاعر_گرامی_باد

 

 

 

نظرها
  1. محمد رضا خوشرو

    شهریور 1, 1402

    درود جناب مهندس
    هرکه از کوچه ما کرد گذر شاعر شد
    جدیدا . وزن را با خون دل یاد بگیری و دود چراغ بخوری و شب بخاطر عوض کردن یک کلمه ی ناقابل تا صبح خواب به چشمت نرود
    . ردیف خلق کنی و قافیه بسازی
    نشانه شاعری و شاعر بودن نیست .‌..!

    نشانه شاعری عوض شده.

    هر چه گل بیشتر در صفحه بکاری نشانه شاعریست .

    خلاقانه بود
    برقرار باشید .

    🌹

  2. مهرداد مانا

    شهریور 1, 1402

    سلام امیدجان
    به نظرم ایده ی خوبی بود و هرکدام از این شاعرها که نوشتی ، حکایتی دارند

  3. فیروزه سمیعی

    شهریور 2, 1402

    درودتان باد جناب استاد کیانی ادیب گرانقدر 🌞
    بسیار عالی و تاثیر گذار و خلاقانه سروده اید 🌹🌺☘️💯
    زنده باد 👏👏👏👏💯
    نویسا مانید وسبز باشید و سرفراز
    🌱🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌱

  4. کبری محمدی

    شهریور 14, 1402

    شاعری سیب نداشت
    کرد با اشکِ خود اثبات
    قوه جاذبه را

    شاعری کاسه نداشت
    دید صبرش ز ورق لبریز است🌺👏👏🌺

    سلام
    از شعر زیبای تان لذت بردم عالی سروده اید
    چندبار خواتدم
    زنده باشید به مهر
    سپاس
    🌹🌺🌹🌺🌹

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا