🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شاه بر شاهنشین

(ثبت: 223586) اسفند 17, 1398 
شاه بر شاهنشین

 

شاه بر شاهنشین آمده است
پدرم آمده است ؛
با قدم های بلند

مقدمش آینه بندان و دلش دولت عشق
بودنش خواستنی تر ز تمنای بهشت
قسمش راست تر از مسجد و محراب و کنشت
اعتبارش سند معتبر هشت بهشت

در نگاهش پر خورشید نهان
در صدایش نفس حضرت داوود عیان
شِکر اندر شکر و جوهر شیرینِ بیان

با چنین وضع که گفتم
پدرم آمده است ؛
آمده تا که دمی باز نفس تازه کنم
بنشینم آرام
تکیه بر کوه کنم
پنجه در کشتی طوفان شکن نوح کنم

پدرم آمده است ؛

آسمان آمده تا پرده ی ادراک زمین
رحمت از عرش فرود آمده بر خاک زمین
تا ببینیم از این باغ چه بر می گیریم

پدرم آمده است ؛
محکم و سوخته و خسته ترین
سربلند از گذر راه نفس گیر زمان
و کماکان نظرش باز تر از خنده ی صبح
چشم و گوش و دل و دین
پاک تراز آب روان

باز می گویم و تکراری نیست ؛
ایها الناس بدانید که امشب
پدرم آمده است
دست و پا جمع کنید و
به ادب بنشینید
لب ببندید و فقط گوش کنید

که دل آرام ترین زمزمه ، هایِ پدر است
و خوش آواز ترین بانگ ازآن پدر است

دوستان قدر بدانیم که ایمان پدر است
بر سریر دل فرزند سلیمان پدر است
بوی گندم به خدا در نفس نان پدر است
ادب و تربیت و جوهر امکان پدر است

بند بند تنمان
آبیاری شده از بند وجود پدر است
تا ببینیم از این گنج چه بر می داریم

پدرم آمده است ؛
ناز ابریشم این شعر فدای قدمش

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. علی معصومی

    اسفند 17, 1398

    درود بر شما
    جناب کاظمی نازنین
    میلاد جاندار عدالت
    امیرالمومنین بر شما مبارکباد
    🌺🌸🌺🌸🌸🌸

  2. ولی اله بایبوردی

    اسفند 17, 1398

    میلاد مولود کعبه مبارک

    سلام و درود

    استاد کاضمی فرهیخته

    سپاس از اشتراک گذاری

    در پناه حق

    تقدیمی : 🌸💐🌸

    آفرین بر قلمی ، یادِ پدر
    صفحه دل را ورقی ، یاد پدر

    یاد دی را بکند ، خاطره ها
    شرمگین از عرقی ، یاد پدر

    ولی اله بایبوردی

    17 / 12 / 1398

    🌸🌸🌸🍃🌸🌸🌸

  3. سمیه صباح

    اسفند 17, 1398

    با سلام و عرض احترام؛

    بسیار زیبا، دلنشین و به معنا است.

    ولادت باسعادت حضرت علی (علیه السّلام) را به همگان و جنابعالی تبریک عرض می کنم.

    مانا باشید و جاوید بسرایید.

    🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃🌺🍃

  4. محمدعلی رضاپور

    اسفند 17, 1398

    احسنت
    احسنت
    احسنت
    یاعلی❤️

  5. محمدعلی رضاپور

    اسفند 19, 1398

    سلام و احترام
    به منظور پویایی بیش تر سایت و همیاری میان اعضا،
    لطفا در انتخاب آثار برتر هفته، شرکت بفرمایید:
    http://sherepaak.com/223580/–2

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا