🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 برگزیدگان هفته -2

(ثبت: 223580) اسفند 17, 1398 
برگزیدگان هفته -2

 

بسم الله الرحمن الرحیم

سلام و احترام،
به خواست خدا و با همیاری مدیریت گرانقدر و سایر اعضای بزرگوار و به منظور گسترش همیاری و مطالعه ی جمعی و پویایی بیش تر سایت،
هر هفته، برای انتخاب سه مطلب و سه شعر برگزیده، به آرای شما استناد می کنیم.

چند نکته

1- از قدیمی ترین آثار تا آثار منتشر شده در امروز (شنبه17 اسفند) در رای گیری شرکت داده می شوند؛ اما آثار منتشر شده ی فردا، در این رای گیری شرکت نخواهند داشت و مربوط به دوره ی بعدی قابل برگزاری در هفته ی دیگر خواهند بود.

2- رای گیری، حالتی دوستانه خواهد داشت و هر شرکت کننده می تواند به هر اثر (وصاحب اثر) ی که به هر دلیل، بیش تر
می پسندد، رای بدهد (حداکثر به سه اثر در بخش مطالب و سه اثر در بخش اشعار).
رای به خود هم در صورتی مجاز خواهد بود که شرکت کننده، دست کم به یک اثر از فردی دیگر در آن بخش،
رای بدهد.

3- لطفا از هم اکنون تا پایان روز جمعه ی هفته ی آینده، به سه مطلب و سه شعر منتشر شده در سایت، رای بدهید.

4- در صورتی که در دوره(ها) ی قبلی به مطلب یا شعری رای داده اید، لطفا از رای دوباره به آن خودداری بفرمایید؛ البته رای به اثر دیگری از همان نویسنده/شاعر، مورد تأیید است.

5- از طرف مدیریت محترم به نویسندگان مطالب و سرایندگان اشعار برگزیده، جوایزی تقدیم خواهد شد.

سپاس

 

 

 

 

کاربرانی که این مطلب را پسندیده اند (4):

نقدها 17 
  1. محمدعلی رضاپور

    اسفند 23, 1398

    سلام، زمان رای گیری به پایان رسید و متاسفانه حضوری مشاهده نشد.
    هدف از برنامه ی برگزیدگان هفته، برانگیختن حس همیاری بیش تر میان اعضای سایت در خوانش آثار یکدیگر و رای به برگزیده ها بود.
    همان طور که می دانید، برخی آثار بویژه مطالب، گاهی حتی یک نفر مخاطب خاص (یا عام) هم پیدا نمی کنند و ما خواستیم با کمک شما بر این معضل، فایق بیاییم که نشد.
    به دلیل عدم استقبال از طرح برگزیدگان هفته، از ادامه ی این طرح،
    معذوریم.

  2. فریبا نوری

    اسفند 29, 1398

    سلام
    به نظر من این طرح انتخاب مناسب سایت (ها ) نیست چرا که گروه شاعران و نویسندگان سایت نه به لحاظ سن و تجربه، و نه به لحاظ سطح فنی شعر و نه به لحاظ نگرش و متعاقب آن نوع پرداخت به موضوعات شعری همگن نیستند.
    در چنین شرایط ناهمگنی، ملاک چنین انتخابی به روش پیشنهادی این صفحه یا هر روش دیگری زیر سوال می رود چرا که بعنوان مثال این صفحه، تنها گوناگونی سلایق و علایق را بعنوان معیار انتخاب در نظر گرفته است که البته مشکل کوچکی را حل می کند اما مشکلات بنیادی تر به قوت خود باقی هستند.
    یکی از دیگر دلایل ناکارآمد بودن چنین طرحی به زعم من این است که تعداد نمونه ما در این سایت اصلا برای نتیجه گیری کافی نیست.
    اولا تعداد اعضا بسیار کم است دوم این که تعداد اعضای فعال بسیار بسیار کمتر است و سوم این که تعداد کسانی که حاضرند یا معتقدند در ارزش گذاری اشعار شرکت کنند؛ گاهی به تعداد انگشتان یک دست هم نمی رسد و تازه بعنوان مثال اگر 5 نفر از 400 نفر در رای گیری شرکت کنند؛ اولا نتیجه حاصل به خودی خود اعتبار لازم را ندارد ثانیا اگر این 7 نفر ثابت باشند؛ پس از مدتی انتخاب ها کاملا قابل پیش بینی و ثابت خواهد بود به عنوان مثال چه بسا من اگر این هفته هم رای می دادم رایم بسیار نزدیک به دفعه پیش بود چون سلیقه و معیارهای فردی یک شخص به ندرت دچار تغییر می شود.
    – و گردشی کردن انتخاب ها هم امری از نظر من کاملا غیر منطقی است – پس از این نظر هم به لحاظ علمی، چنین انتخابی چه در سطح فردی و چه در سطح جمعی محل سوال خواهد بود.

    اما برای هدف والای شما که پویایی سایت است چه باید کرد؟

    پیشنهاد من فقط و فقط یک چیز است: نقد.

    به زعم من امروز و همیشه، پیشرفت از آن کسانی است که خود و دیگران را با نگاهی منصفانه و بدون ارزش گذاری نقد می کنند.
    نقد است که به همه افراد در همه سطوح از مبتدی تا نسبتا عالی و کم اشتباه، کمک می کند که سطح عمومی خود و دیگران را ارتقاء بخشند.

    ضمن تشکر از همه زحمات جنابعالی
    و نیز دوست شکیبا، نازنین و بسیار اندیشمندم سرکار خانم عسگری که در نوزده ماه گذشته خالصانه و بی دریغ برای پویایی سایت کوشش کرده اند و همه عزیزانی که با هر نگرش و افق دیدی در این راه ایشان را یاری نموده اند؛ به شما به ایشان و به همه اهالی این سایت و همه جامعه ادبی کشور و تمامی مردمان این سرزمین و سرزمین های دیگر که نوروز را باور دارند؛
    سال نو را تبریک گفته و آرزوی آرامش، سلامتی، نیکی، بهی و سودمندی برای همگان دارم
    هر روزمان نو روز و نوروزمان پیروز.

    🌹🌹🌹🌹

    • فریبا نوری

      اسفند 29, 1398

      اگر این 5 نفر ثابت باشند …

  3. طارق خراسانی

    فروردین 1, 1399

    سلام خانم فریبا نوری عزیز
    طرح شما بسیار عالی ست زیرا از طریق این طرح می توان دست هیئت داوران برای اتتخاب شاعران برتر سال را باز کرد.
    الان می بینم متاسفانه از طرح خوب شما کسی استقبال نکرده است ولی نباید نا امید شد خیلی ها متوجه این موضوع نشده اند.
    ما اگر می خواهیم هر سال شاعران برتر سایت را معرفی کنیم باید یک سیستم دقیق بررسی شعر شاعران را بوجود آوریم.
    بنظر بنده باید گزینه ای در قسمت کامنت اضافه شود تا به اشعار نمره داده شود مثلا از 1 تا 100 و این امتیازها برای هیئت داوران به صورت اتومات ارسال گردد تا به آنان برای انتخاب شاعران برتر کمک شود.
    خلاصه باید نشست و فکر کرد و نظر داد تا به یک جمعبندی خوب در این خصوص رسبد.
    با سپاس از تلاش آن شاعر گرامی
    در پناه خدا
    🌿🙏🌿

    • فریبا نوری

      فروردین 1, 1399

      سلام و سپاس فراوان از توجهتان
      ضمن تبریک مجدد سال نو و آرزوی تندرستی و شادی برای شما و همه سروران و عزیزان حاضر در سایت
      در مورد سطر آخر پیامتان و جمع بندی نظر اعضا پیشنهاد می کنم چنانچه مدیر محترم سایت پانته آ عسگری عزیز نیز صلاح دانستند ابتدا همه دوستان فعال در سایت نظر خود را درباره این که آیا تمایل دارند اشعار سایت جنبه رقابتی پیدا کند و شاعرانی بعنوان شاعر برتر سال معرفی شوند دارند یا نه؛ و در مرحله دوم چنانکه این تمایل وجود داشت؛ روش پیشنهادی خود را مطرح کنند تا بر اساس معایب و مزایای هر روش این اقدام صورت گیرد.
      مثلا من می توانم پیامی بدهم که : مخالف انتخاب سالیانه هستم چون ( مثلا چون سطح افراد یکسان نیست و رقابت بین افراد محدودی برجسته شده و دیگر اعضایی که شعر متوسط یا مبتدی دارند؛ ممکن است پس از مدتی به حاشیه رانده شده و مسیر رشد را طی نکنند) و به همین دلیل پیشنهادی برای روش برگزاری و انتخاب هم ندارم.
      یا آن که پیامی دهم که: من موافق انتخاب سالیانه هستم و روش پیشنهادی ام این است که بعنوان مثال:

      در هفته پایانی هر ماه ، هر یک از اعضا با ارسال پیام به جی میل و یا شماره واتساپ موجود در صفحه بانو عسگری، سه اثر برگزیده از نظر خودشان را با ذکر سه دلیل برای انتخاب هر اثر اعلام کنند.
      مزایا و معایب:
      در این حالت در پایان 12 ماه، ما تعداد نمونه قابل قبولی برای ارزیابی داریم و می توانیم به تعداد بیشتر اشعار انتخاب شده – در طول سال – از یک نفر توسط اعضا استناد کنیم. به نظرم در این روش،ما هم جمع بندی نظر اعضا را داریم و هم نظر دوستانی که معتقدند رای گیری باید مخفی باشد؛ اعمال می گردد و هم نظر حقیر که نگاه نقادانه به اشعار در جهت رشد همگانی هر چه بیشتر تقویت شود و هم نظر جناب خراسانی که بر اساس آن سالانه شاعرانی به عنوان شاعران برتر معرفی گردند و فضای رقابت در سایت ایجاد شود؛ تامین می گردد.
      البته در این روش ممکن است انتخاب یک خانم و یک آقا
      – که روال سایت تا کنون بوده – میسر نباشد چون ممکن است دو نفری که اعضا تعداد بیشتری از آثارشان را در طول سال پسندیده اند؛ هر دو خانم یا هر دو آقا نیز باشند (البته این از نظر خود من ایرادی ندارد اما به هر روی با روال گذشته سایت مغایر است) همچنین ممکن است با این روش پیشنهادی من، در حق کسانی که تعداد شعر کمتری در سایت می گذارند اجحاف شود. این را به جهت داشتن تجربه در سایت دیگری می گویم که فردی را دیده ام که سالانه سه چهار شعر بیشتر در سایت نمی گذارد اما همه شعرهایش در تراز الف _ نسبتا عالی تا عالی – و تقریبا مورد توجه همگان هستند. در روش پیشنهادی من، چنین فردی مسلما در ماههایی که شعری ندارد؛ در شمار و آمار نمی آید و ممکن است در حقش اجحاف شود.

      ***
      مقصودم از این مثال این بود که سایر عزیزان هم در صورت موافقت با اعلام سالیانه شاعران برتر ، روش پیشنهادی خود را با در نظر گرفتن مزایا و معایب آن مطرح سازند و در نهایت توافق نهایی بر سر انجام و روش برگزاری طرح حاصل آید که به مرامنامه تبدیل شود. البته این مرامنامه می تواند هر چند سال یکبار مورد بازبینی و تجدید نظر نیز قرار بگیرد و اشکالات آن بر اساس تجربیات به دست آمده برطرف شود.
      بار دیگر از توجه شما به این مطلب بی نهایت سپاسگزارم
      به امید پویایی و بالندگی هر چه بیشتر اعضای سایت در کنار هم 🌹🌹🌹.

      • طارق خراسانی

        فروردین 2, 1399

        سلام سرکار خانم نوریروزگار خوشبر خلاف این نظریه که اگر در سال شاعرانی را به عنوان شاعر برتر انتخابکنیم آنان که اشعار ضعیف تری دارند به حاشیه رانده می شوند بنده عرض می کنم. باعث می شود آن شاعران در راستای رفع ضعف های خود بیشتر تلاش کنند.اما این روش که افراد برای من، یا،شما یا مدیر و یا هرکس دیگری نظر خود را جیمل و ایمیل و واتساپ و یا تلگرام کنند این هم صحیح نیست چون بعنوان مثال خانم عسکری با کل طرح مخالف است و بنده بعنوان موسس مایلم این سنت هر ساله در شعر پاک صورت پذیرد خب مشخص است وقتی همه جیز را به دست من یا خانم عسکری بسپارند ما تهایتا نظر خود را غالب بر نظر دیگری خواهیم کرد.نمونه آن الان مشهود است بنده دوتفر را بعنوان شاعر برتر انتخاب کرده و خانم عسکری بدون مشورت با من آن پست را حذف می کنند که برای شان نوشتم در صحبت های قبلی من با ایشان این مهم به عهده ی اینجانب بود و وی گفتند من هیچ تعهدی نسبت به جوایز نخواهم داشت و شما خودتان این کار را انجام دهید.ولی ناگهان خلف وعده کرده و عهد و پیمان خود را زیر پا نهادتد. چون “به تنهایی می توانند در امور سایت تصمیم بگیرند” اگر به خاطر داشته باشید بنده اول با شما صحبت کردم و خواستم مدیریت سایت را به عهده بگیرید، ‌ شرط من با شما چه بود؟گفتم نام بنده بعنوان موسس در سایت ثبت شود، همین مطلب را هم به خانم عسکری گفتم و ایشان پذیرفتند ولی وقتی از طرف فردی که هیچ مسئولیتی در انتقال سایت به ایشان را نداشت و این امر بصورت غیر قانونی صورت پذیرفت و براحتی از طریق مراجع قضایی این امر قابل تعقیب است خانم عسکری به من اعلام داشتند در پروفایل خود بنویسید که موسس شما هستید!!حال شما می فرمایید افراد آن هم در فضای مجازی که بنده می توانم ده ها بار با نام های مختلف ثبت نام کرده و سپس به عنوان کاربر نظر بدهم، کاربران نظر خود را برای مدیر ارسال کنند؟!! بنده بعنوان موسس سایت پاک نظرم این است هیئت داوران انتخاب و آنان هرساله دو تن از بهترین شاعران را بعنوان شاعران برتر انتخاب کنند و من بعنوان موسس سایت محال است خود کاندید برای شاعر برتر شوم. لذا وقتی شخص بنده نمی خواهم بعنوان شاعر برتر روزی از من نام برده شود پس می توانم با دقت نظر این امر با ارزش را دنبال کنم.استاد ارجمند و عزیزمان جناب رشنو مطلبی داشتند که پذیرفتم و امیدوارم با حضور شما بانوی شاعر تحصیل کرده ی ادیب و جناب رشنو و چند تن از شاعران پیشکسوت و حقیر بتوانیم هیئت داوران را انتخاب و بهترین شاعران را هر ساله معرفی کنیم.سایت پاک محل ترک تازی نه برای من موسس است نه هیچ کس دیگر اینجا را باخون دل تاسیس کردم و هدفم براستی احترام به جامعه شاعران است، زیرا با چشم خودم دیدم در برخی از سایت های ادبی بی حرمتی های فراوانی به شاعران پیشکسوت باسواد می شد از جمله زنده یاد محمد حسن صباغ کلات. ذر پناه خدا شاد زی

        • فریبا نوری

          فروردین 2, 1399

          با سلام مجدد و صبح به خیر
          و ضمن تشکر فراوان به سهم و نوبه خودم از هر دو عزیز زحمتکش و بزرگوار ، شما بعنوان موسس سایت و خانم عسگری بعنوان مدیر سایت در قریب به دو سال اخیر،
          اختلاف نظر امری طبیعی است و من فکر می کنم این اختلافات اگر به عنوان طبیعت کار پذیرفته و بررسی شود و دلخوری حاصل نکند؛ می تواند در نهایت منجر به بهینه سازی روش ها شود.

          مسلما خانم عسگری عزیز به دلیل نامناسب شدن جو نقدها و نظرات در آن صفحه چنین تصمیم سختی گرفته اند تا بحث های غیر دوستانه در آستانه سال نو خاتمه یابد و واقعا هم جو نامطلوبی ایجاد شده بود که هر لحظه بر شدت آن افزوده می شد و به نظر می رسید که باید برای پیشگیری از ادامه این روند کاری کرد و خب اولین کاری که معمولا در مقام اجرا به ذهن هر مدیری می رسد این است که صفحه ای که محل بروز تنش بین اعضا بوده؛ از دسترس عموم خارج شده و یا حذف شود. با توجه به سوابق عملکرد ایشان در دوران مدیریتشان و تلاش بی وقفه و خالصانه برای هر چه پیشروتر شدن سایت، مطمئنا ایشان در این حذف صفحه، نیت خیر داشته اند و کاملا قابل درک است که اتخاذ چنین تصمیمی چه قدر برای خود ایشان سخت و پرفشار بوده است.
          مسئولیت گرداندن یک سایت طوری که آرامش و تعادل نسبی حفظ شود و عملکردها رو به جلو باشد؛ واقعا مسئولیت بسیار سنگینی است و انرژی روانی و سخت کوشی و پایداری فوق العاده ای می خواهد که از عهده افراد نادری چون شما و بانو عسگری بر می آید و مثلا از عهده شخص من، قطعا بر نمی آمد.
          و اما ممکن است یکی از دلایل مخالفت ایشان با کل طرح انتخاب سالیانه، حتی به دلیل پیش بینی و پیشگیری از همین کدورت ها باشد. به هر روی هر طرحی حتما مزایا و معایب خودش را دارد و تنها با بحث و تبادل نظر است که می توان به برایند مثبتی رسید.

          اما در مورد پیشنهادهای پیام قبلی ام، من فقط جهت مثال آن ها را عرض کردم و منظورم این بود که چه در مخالفت و چه در موافقت دوستان دلایل خود را بگویند.
          مخالفم چون ….
          موافقم و این روش را پیشنهاد می دهم چون …
          و خواستم که خود دوستان معایب و مزایای روش خود را پیش از دیگران بررسی کنند.
          در مورد نحوه انجام آن نیز پیشنهاد مخفی بودن نظرات را من از نظر جناب معصومی بزرگوار در همین صفحه و نیز سایر دوستان گرفتم و به لحاظ تجربی هم بارها دیده ام که مشارکت افراد در دادن نظرات در حالتی که بدون نام و مخفی است به مراتب بیشتر از زمانی است که با نام و آشکار است. اما همان طور که گفتم این ها فقط مثال هستند و رای گیری در این مورد نیز می تواند آشکار و شفاف باشد. در شرایط رای گیری مخفی، ممکن است همین بحث عدم اعتماد به نتایج اعلام شده هم پیش بیاید هر چند من با شناختی که از بانو عسگری دارم مطمئن هستم و یقین دارم که ایشان به حفظ امانت در آرا جمعی با حساسیت مبادرت می ورزند. همچنین این روش کار ایشان را چند برابر می کند و به هر حال روش زمان بری است و ممکن است مدیریت آن در دراز مدت خسته کننده و فرسایشی باشد. در شرایط رای گیری آشکار همه چیز خیلی راحت تر، بهتر و صریحتر است اما ممکن است مشارکت اعضا کم شود و تعداد رای های داده شده برای نتیجه گیری نهایی، کافی نباشد.

          به هر روی امیدوارم در سال جدید با همدلی و تشریک مساعی ( دلسوزان و زحمتکشان رده بالای سایت، موسس و مدیر اجرایی و تیم فنی که همه بزرگ منش و عزیز و بسیار توانمند هستند) و ( یکایک شاعران و نویسندگان سایت که بدنه اصلی و نیروی محرکه سایت هستند)؛ گام های موثر و جدید جهت تقویت سایت برداشته شود.

          با آرزوی تندرستی و شادی
          🌷🌷🌷

    • رضا زمانیان قوژدی

      فروردین 6, 1399

      درود بر استاد طارق عزیزم.
      از آنجا که این طرح(اثر برگزیدۀ هفته) در انوشا اجرا شده و مدیر محترم انجمن بانو رنگین کمان تجربیات گران بهایی کسب کرده اند(الان بیش از 50 هفته است که اثر برگزیده با انتخاب اعضا ثبت می شود)بد نیست با ایشان هم مشورتی بکنید.
      تا بحواهد طرحی جا بیافتد مدتی طول می کشد و نباید به این زودی جا زد.
      موفق باشید

  4. پانته آ عسکری

    فروردین 2, 1399

    با سلام و درود
    ضمن تشکر از بانو فریبا نوری و جناب آقای طارق خراسانی
    واقع امر همان است که سرکار خانم نوری فرمودند
    دلیل حذف صفحه مربوطه ایجاد چالش میان چند تن از اعضای محترم انجمن شعر پاک و دور شدن صفحه مربوطه از هدف اصلی آن بود
    قصد جناب آقای خراسانی از انتشار آن مطلب، تقدیر و تشکر از فعایت های ادبی عزیزانمان بانو مستانه دادگر و آقای علی معصومی بود
    بنده به احترام موسس انجمن و شاعران برگزیده ایشان مطلب را منتشر نمودم اما هر مطلب ارسالی نیاز به مدیریت و مراقبت ارسال کننده آن دارد
    با وجود آن که مباحثه کنندگان زمان بسیار زیادی منتظر حضور صاحب صفحه بودند و متاسفانه ایشان به هر دلیل نتوانستند نسبت به مدیریت بحث های پیش آمده اقدام نمایند اینجانب مجبور به حذف صفحه شدم
    تصدیق می فرمایید که در این ایام خجسته سال نو و این اوضاع آشفته کنونی شایسته نیست که شاهد بحث و جدل های بی نتیجه میان اعضا باشیم
    پبشنهاد من این است که آقای طارق خراسانی مطلب مربوط به برگزیدگان امسال را مجددا ارسال نمایند تا منتشر گردد و پیام های ذیل صفحه را شخصا مدیریت نمایند
    در مورد انتخاب شاعر برگزیده در سنوات آتی همانگونه که پیشنهاد آقای رشنو و دیگر عزیزان است می توان از کمیته داوری و یا سایر روش های مشابه استفاده نمود تا انتخاب نهایی با اقبال عمومی بیشتری همراه گردد از صبر و تحمل همه بزرگواران تشکر می کنم

    • طارق خراسانی

      فروردین 2, 1399

      با سلام و تبریک سال نو
      خانم عسکری ما وارثان شعر و ادب این سرزمین هستیم ، شایسته آن است با شاعران با احترام و ادب رفتار شود.
      نیازی نیست ان پست مجددا ارسال شود بنده در همین جا از دو شاعر فرهیخته و بزرگوار جناب معصومی و خانم دادگر بابت حذف پست شاعران برتر سال 1398 عذر خواهی می کنم و ان شاءالله بزودی هیئت داوران تشکیل و شاعران برتر را انتخاب و اعلام خواهیم کرد.
      در پناه خدا 🌹

      • پانته آ عسکری

        فروردین 2, 1399

        سلام و درود و عرض تبریک و شادباش نوروزی
        با تشکر از شما به نوبه خودم به برگزیدگان عزیز
        جناب آقای معصومی و بانو مستانه دادگر که بارها افتخار ثبت و نشر آثار زیبایشان را هم در وبسایت و هم در کانال تلگرامی شعر پاک داشته ام تبریک عرض می کنم و امیدوارم سالی سرشار از شادی، بهروزی و موفقیت های ادبی پیش رو داشته باشند
        🍃🌸🍃

  5. علی معصومی

    فروردین 2, 1399

    بنام خدا
    با سلام به اساتید ارجمندم :

    جناب خراسانی نازنین
    بانو خانم عسکری ارجمند
    بانو نوری بزرگوار
    بحث هایی که مطرح شد، به نحوی در جاهای دیگر مطرح، شبیه سازی و حتی اجرا شده اند که لا اقل اینجانب با بانو نوری ارجمند در این موضوع همکاری کمی داشته ام و نتایج طوری بود که از طرف کاربران اعتراضی نداشته و تا حدود هم مفید اما بسیار مشکل و وقت بر بود که بارها به بانو نوری بابت اینکار آفرین گفتم و خواهم گفت. ضمن اینکه در همین سایت هم اقداماتی صورت گرفت. اما یادمان باشد که داوری یک اثر با داوری عملکرد یک کاربر در مدت زمان مشخص، با هم تفاوت دارند.
    کار داوری چند تجربه و خصوصیت را شامل میشود:

    ۱ تخصصی عمل شود
    ۲ برایش وقت گذاشته شود
    ۳ باعث تشویق و امیدواری کاربران گردد.
    ۴ در امر داوری، باید آثار ناشناس ارسال و رای داوری نیز ناشناس باشد.

    و اما در بخش ۱، موارد ذیل مطرح میشود:

    ۱_۱ هر گروه از آثار مقفی و عروضی، نیمایی، نو، سروش و… جداگانه توسط افرادی داوری شود که در آن زمینه مهارت، سابقه یا علاقه دارند.
    ۱_۲ ملاک آثار برای داوری از نظر نقاط ضعف و قوت قبلا مشخص شده باشد.
    ۱_۳ ضمن داوری اثر، بازخورد های عمومی برای ان اثر در نقد ها مطرح شود.
    ۱_۳ تعداد آثار و گستره پیام آن مشخص و تاثیر گذار باشد.
    در بخش ۲، موارد ذیل مهم هستند.

    ۲_۱ زمانبندی جشنواره یا داوری یا هر عنوانی که هست دو ماه قبل اعلام و هیچ تغییری و اغماضی در رعایت زمان صورت نگیرد.
    ۲_۲ داوران به فراخور وقت و زمانی که برایشان مقدور است، خود آثار مشخصی را متعهدانه برای داوری انتخاب و نقد نمایند.
    ۲_۳ داوران طبق جدول زمانبندی شده نقد خود را ارسال نمایند.

    ۳ در این بخش که بالاترین هدف است نکات ذیل مطرح میشود:
    ۳_۱ داوری خود باید مورد نقد از سوی کاربران قرار گیرد
    ۳_۲ داوران بین خود داور شایسته تقدیر را معرفی کنند.
    هر داور حق شرکت در بخشی از آثار را دارد که در آن بخش داوری نمی کند.

    ۴ این بخش مستلزم داشتن دبیرخانه ای است که باید مورد اعتماد، احترام و اشتیاق همه اعضا باشد که مدیر سایت آنرا مشخص می نماید و آثار را کد بندی نموده و در اختیار داوران قرار میدهد و نتایج را اعلام می کند.
    در خاتمه، برای ادامه رقابت از سوی برترینها، با پتانسیلی که اعضای محترم هیئت داوری دارند، میتوانند با اتصال آن در دیگر سایتهای ادبی نیز همین کار را پیشنهاد داده و با هماهنگی مدیران آن سایتها، این کار را به جشنواره ای ملی و حتی جهانی تبدیل کنند.
    با آرزوی توفیق

    از آنجا که در این بحث ها نامی از حقیر برده شد، ضمن سپاس مجدد از عزیزانی که نظر لطف در حق این کمترین دارند، عرض می کنم که موضوع معرفی برترین ها با اطلاع قبلی من نبوده و واقعا و تصادفی از آن خبر دار شدم، نظرم این است که مطرح شدن آن موضوع چه درست و چه اشتباه موجب بردن نام دو عضو این سایت از طرف شخصی بود که از شاخصان این سایت است و بدیهی است که ما نقشی در بود و نبود موضوع نداشتیم، و اکنون هم که حذف شد چون مرتبط با آبرو و اعتبار ماست، مورد قبول من نیست و چنانچه مجدد منتشر نشود، از خدمت عزیزان مرخص شده و یا لااقل مطلب و اثری در این سایت قرار نخواهم داد تا برای بعدها مقرر شود که اگر قرار است از طرف مدیران سایت، از اعضا تقدیر شود، به این راحتی مورد حدف و صدمه قرار نگیرند.
    حال بعد از آن در مورد انتخاب، معرفی و …هر تصمیمی گرفته شود، من پیرو نظرات عزیزان هستم.
    ارادتمند

    • طارق خراسانی

      فروردین 2, 1399

      سلام و درود و عرض تبریک سال نو به استاد عزیزم جناب علی معصومی

      با سپاس از اینکه وقت گذاشته و چراغ راهی برای آینده سایت به دست ما دادید.
      حتما پست قبلی را مجددا ارسال خواهم کرد.

      در پناه خدا 🙏❤️🙏

    • پانته آ عسکری

      فروردین 2, 1399

      سلام و درودهای بی پایان
      خدمت شاعر برگزیده سال جناب آقای معصومی
      ان شاءالله صفحه مربوطه با ارسال مجدد آن توسط جناب آقای خراسانی منتشر خواهد شد
      یکی از مهم ترین وظایف مدیر هر صفحه حفاظت و صیانت از شخصیت و اعتبار کاربرانی است که در آن صفحه کامنتی درج می کنند
      همانطور که در قوانین سایت نوشته ام و در این مورد به صورت خصوصی هم به افراد تذکر دادم همه ما بدون هیچ پیش شرطی ملزم به رعایت احترام در گفتگوها هستیم
      اطمینان دارم خانواده شعر پاک از دل و جان تشویق و تقدیر از یکدیگر را پاس می دارند و در کنار آن نسبت به ساز و کار کلی این طرح حق اظهار نظر و اعلام رای دارند

      از همه عزیزان درخواست دارم پس از انتشار مجدد صفحه مربوطه به جهت پرهیز از خلط مبحث، اعتراض ها، پیشنهادها و انتقادهای خود از کلیات طرح انتخاب سالانه شاعران را در قالب مطلبی جداگانه منتشر نمایند و مدیران مطالب در صفحه ای که امکان تضارب آرا بالاتر است نهایت دقت در هدایت گفتگوها را به کار ببرند تا راه بر ایجاد سوءتفاهم های احتمالی بسته شود و نقض غرضی صورت نگیرد
      بدون شک وبسایت شعر پاک متعلق به تمامی اعضاست و با تشریک مساعی و دعوت از اعلام آرای تمامی اعضا طرح ها و ایده های مختلف پیگیری خواهد شد
      برقرار باشید به مهر
      🍃🌸🍃

      • اکبر رشنو

        فروردین 2, 1399

        سلام
        و درودها
        و تبریک سال نو و بهار به همه ی عزیزان
        و سپاس از جناب خراسانی که باسعه صدر ودرایت لازم در این بحث وارد شدند
        و سپاس فراوان از زحمات بی شایبه و مدیریت کافی و بهینه و فهیم و با کیاست سرکار بانو عسکری
        در ارتباط با این موضوع مورد بحث
        لازم به بیان است که گرچه بنده یکی از طرفین ان مباحثه بودم در مورد حذف مطالب تنها راه مرسوم در سایتها و مناسب مو قعییت همین بوده و هست
        و لذا اگر اون صفحه لازمست باز نشر شود
        لازمست جهت تنویر
        افکارعمومی وقضاوت همه نوشتار و نظرات طرفین این مباحثه بی هیچ کم و کسر
        باضافه ی نظر جناب خراسانی در صفحه شعر شان در پاسخ بنده درج و نشر شود
        و در غیر اینصورت
        بنده هم با اجازتون از خدمت شما عزیزانم
        مرخص می شوم
        با ارادت

        • پانته آ عسکری

          فروردین 2, 1399

          سلام و تقدیم احترام
          ایام فرخنده نوروز را خدمت شما استاد بزرگمهر
          تبریک و تهنیت عرض می کنم
          قطعا دوستان واقفند که بذل عنایات شما نسبت به شاعران
          و حضور همیشه موثرتان در انجمن، همراه با نقدهای پرشمار و ارزشمند، تا چه حد به ایجاد انگیزه و پیشرفت کمی و کیفی آثار شاعران مستعد کمک کرده است
          امیدوارم گفتگوهای سازنده آتی زمینه ساز همراهی و
          همدلی بیش از پیش دوستان گردد
          سایه لطفتان مستدام
          تندرست و شادکام باشید
          🍃🌸🍃

  6. محمدعلی رضاپور

    فروردین 2, 1399

    سلام و عرض ادب و سپاس از ابراز نظرات ارجمند همه ی بزرگواران؛

    امیدواریم با این گونه همفکری های دلسوزانه ای که در خانواده ی شعر پاک می بینیم، آینده ای پر بار تر در این عرصه شاهد باشیم.

    شخصا بطور ویژه سپاسمندم از تلاش های طولانی مدت موسس ارجمند، پدر شعر پاک، جناب بابا طارق عزیز

    و نیز مدیریت زحمتکش و دلسوز و توانای سایت، جناب بانو عسکری ارجمند

    و همچنین از نقدهای سازنده ی ادیب و شاعر ارجمند،
    سرکار خانم نوری

    و همچنین از راهنمایی های ارزنده ی دوست فرهیخته ام جناب معصومی عزیز

    و همه ی بزرگوارانی که در راه پویایی بیش تر پایگاه شعر پاک، تلاش می کنند.

    سال نو، مبارک!🌹🌹🌹🌷🌷🌷🌿🍃🌈

نظرها 10 
  1. محمدعلی رضاپور

    اسفند 17, 1398

    سلام و درود و عرض تبریک به مناسبت سالروز میلاد امام عشق، امیرالمؤمنین، علیّ بن ابی طالب
    هر شرکت کننده می تواند حداکثر به سه مطلب و سه شعر رای دهد
    و از میان آراء، (دست کم) یک مطلب و یک شعر بعنوان برگزیده ی هفته انتخاب می شوند.🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    اسفند 17, 1398

    رای من
    در بخش مطالب

    1- شناور در موج عاطفه- از جناب مصطفی مروج همدانی
    2- نفوذ می کند یادت در خاطرم- از جناب محمدرضا نعمت پور
    3- دلنوشته- از جناب سعید فلاحی

    در بخش اشعار

    1- شاه بر شاهنشین- از جناب ایمان کاظمی
    2- نیم قرن فریاد- از جناب پژواره
    3- یار دیروز- از جناب حمیدرضا گلشن

    • سلام و ارادت خدمت ادیب و دوست عالیقدرم جناب رضاپور

      بی گمان مهربانید و سراسر احساس ازین رو شاعرید ، نه برای اینکه شعر من را انتخاب فرمودید ، که مهمتر بیان صریح و بدون ملاحظه ی احساس از شما یک شاعر موفق و مورد پسند ساخته است.

      شرمسارم که به علت مشغله ی زیاد توفیق حضور در کنار شما و دوستان پاک را به شایستگی ندارم.

      براتون از درگاه حضرت پروردگار موفقیت در راهی که قدم نهاده اید و پیشبرد اهدافتون را خواهانم.

      برادر شما ایمان🌹🌹🌹

      • محمدعلی رضاپور

        فروردین 2, 1399

        سلام و درود و ارادت و سپاس
        جناب کاظمی گرانقدر🌹🌹🌹💐🌿

  3. علی معصومی

    اسفند 19, 1398

    درود بر دوست دانشمندم
    جناب رضاپور نازنین
    ….
    سپاسگزارم از دعوت حقیر به این صفحه پویا و خوب.
    اگر یادتان باشد در کارگاه دوم مسابقه ای تحت عنوان “مقام مادر” برگزار شد که مسئولیت آن با حقیر بود البته با رهنمود های بانو عسکری.
    تاکید حقیر این بود که آثار ناشناخته و رای دهندگان نیز ناشناس بمانند.

    اگر قرار به غیر از آن باشد، بنظرم داوری واقعی نخواهد بود و نتایج هم حقیقی نخواهد بود.

    لذا همچنان بر همان عقیده هستم و از جنابعالی درخواست دارم که حقیر را از انتخاب شعر یا اثر به این روش معذور فرمایید.🌺🌿🙏

    • محمدعلی رضاپور

      اسفند 21, 1398

      سلام و درود و سپاس، دوست فرهیخته ی گرانقدرم!
      برگزیدگان هفته، رویه ای ست دوستانه برای پویایی بیش تر سایت و البته همیاری اعضای خانواده ی شعر پاک را
      می طلبد.
      همان طور که خودتان می دانید،
      رای گیری ناشناسانه، مشکلاتی داشت و نهایتا اکثریت اعضای رای دهنده در کارگاه ها ترجیح دادند از خیرش بگذرند و به رای با ذکر نام روی آوردند.
      برگزیدگان هفته برای پویایی بیش تر، نیاز به همراهی اعضای گرانقدر دارد و اگر هر عزیزی به بهانه ای پشت ما را خالی کند، زیانش به کل سایت خواهد رسید.
      منتظر آرای دوستان هستیم.🌹🌹🌹🌷🌺🌸

  4. مسیب عبدلپور

    اسفند 24, 1398

    سلام و ادب
    رای من
    در بخش مطالب

    1- دلنوشته – از جناب آقای سعید فلاحی

  5. ولی اله بایبوردی

    فروردین 2, 1399

    به قول :

    مخزن الاسرار نظامي در مقام و مرتبت

    عاريت کس نپذيرفته ام
    آنچه دلم گفت بگو گفته ام

    نظرات عزیزان را می خوانم و ارج می نهم .

    تقدیمی به صاحب نظران :

    قدر نعمت شعر پاک را بدانیم.

    $$$$$$$$$$$$$$$$$$$$$

    شاعران را ، یاد کن ، بی ادّعا
    کنج خلوت با قلم مونس دلا

    دور از هر انجمن علمی نهان
    با قلم ، کاغذ نگاری ، آشنا

    سایت ها دیدم دلا بی حرمتی
    از دماغی فیل افتان سایت ها

    خود که عاجز از هنر گر با هنر
    با نظر تنگی ، نگاهی شعر را

    پیشرفتی را نه ناظر این کسان
    گر ؟؟حسادت شاعرانی ، برملا

    خود نمایی ناظران ، بشنیده ام
    جای نقدی عاجز از نقد ای رها

    با چنان ترفندهایی ، با حیل
    آن کامنتی را ببستند بی ریا

    با ریاکاری ، زبانزد بین خلق
    صاحب اشعاری چه موزون فهم لا

    واج آرا ، دور از پیوستگی
    با کلام آرایشی ظاهر نما

    هر چه گویم یک اشارت بی شمار
    ناظر علمی را ، چه دعوی ؟بین ما

    یاد مردان روزگاری را کنید
    با صداقت باطلی از حق جدا

    گر چه ابهامی به ایهامی نظر
    یک اشارت کافی آید ، والیا

    ولی اله بایبوردی

    02 / 01 / 1399

    🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃

  6. محمدعلی رضاپور

    فروردین 2, 1399

    سلام و درود و سپاس تان❤️🙏

  7. محمدعلی رضاپور

    فروردین 2, 1399

    بنده هم به نوبه ی خود، خدمت جناب معصومی عزیز و سرکار خانم مستانه دادگر، انتخاب شان به عنوان شاعران برگزیده ی سال را تبریک عرض می کنم و برایشان امید به استمرار این راه و موفقیت های بالاتر دارم.👏👏👏👏👏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا