🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شباهت

(ثبت: 254519) دی 13, 1401 
شباهت

 

شبیه زلزله هستی، دلم بلرزاندی
نهیب مرگ! مرا پای خویش بنشاندی

صدای ناله ی ابر و نوازش خورشید
دوباره بر نفس کوه و دشت می پیچید

حریر نور ستاره، به جای تابش ماه
چه یوسفانه غریبی که می رود در چاه

طبیب درد زمانه، شفای نسخه ی یار
صدای مجرم عاشق به پای چوبه ی دار

طلوع صبح سپیدی که مانده در تقدیر
هوای ابری تلخی به بارشِ دلگیر

نوای مرغ هما از کرانه ی دریا
پریدن نگران کبوتری تنها….

کبوترانه دلم در هوات پرسه زد و
قفس برای اسارت زده ست دست رد و

شبیه پیچش پیچک به دور ساقه ی گل
نگاه خیره ی عاشق، نگاه خیره ی زل

نسیم عطر بهشتی که دل پراکنده ست
مشام حضرت یار از شمیمش آکنده ست

شبیه هر چه که هستی پری دریاهایی
به میهمانی دل های خسته می آیی…؟!

 

معصومه بیرانوند
دی ماه ۱۴۰۱

 

 

 

نظرها 14 
  1. جواد مهدی پور

    دی 13, 1401

    درود بر شما بانو بیرانوند گرامی

    زیبااااست

    طبیب درد زمانه، شفای نسخه ی یار
    صدای مجرم عاشق به پای چوبه ی دار

    💐🙏👏👏👏👏👏👏

    از اشعار قشنگتان لذت بردم

    زنده باشید به مهر

    درود هاا

    🙏🌺🙏
    شادکام باشید

    • سلام و درود
      سپاس از حضورتان
      شادکام باشید
      در پناه خدا

      ممنونم بزرگوارید

  2. مهرداد مانا

    دی 13, 1401

    سلام
    من نیز با صدای مجرم عاشق احساس نزدیکی بیشتری داشتم

  3. سلام و درود و احسنت بر شما
    بسیار زیبا
    اشکالی تایپی در وزن بیت آخر، خللی ایجاد کرده:
    “دریاهایی” مثلا بجای “دریایی”

  4. علی معصومی

    دی 13, 1401

    درووودها بانو بیرانوند ارجمند
    در قالب مثنوی و شعر زیبایی است
    ♤♤♤
    مصرع اول را باز بینی فرمایید
    شبیه زلزله هستی که دل بلرزاندی

    • سلام و درود
      ممنونم
      بابت نکته ای که فرمودین
      سلامت باشید

  5. سیاوش آزاد

    دی 13, 1401

    سلام ابتدا خواندم زلزله ی هستی که به نظرم تعبیر نیکی است فرمود
    يَا أَيُّهَا النَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمْ إِنَّ زَلْزَلَةَ السَّاعَةِ شَيْءٌ عَظِيمٌ
    این شریفه اشاره دارد به زلزله در قیامت ولی هستی زلزله ای در ابتدا نیز داشت
    بَدِيعُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ وَ إِذا قَضى‌ أَمْراً فَإِنَّما يَقُولُ لَهُ كُنْ فَيَكُونُ‌.
    و نیز در حال نیز در جوش و خروش است
    يَسْئَلُهُ مَنْ فِي السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ كُلَّ يَوْمٍ هُوَ فِي شَأْنٍ

    • سلام و عرض ادب
      سپاس
      خیلی ممنونم بابت ایاتی که نگارش فرمودین

  6. سلام بر ماه بانوی سرزمینم
    بسیار زیبا بود و لذت بردم
    قلمتان روان
    دلتان گرم

  7. طارق خراسانی

    دی 13, 1401

    سلام بر دختر عزیز و شاعرم

    مثنوی بسیار زیبایی ست
    از خواندنش سیر نمی شوم
    بسیار عالی ست

    در پناه خدا 🌿👏👏👏👏👏👌🌹🌿

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا