🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شبیخون

(ثبت: 261748) تیر 19, 1402 

 

با حجابی کشف کرده آمدی کافر شوم !!؟؟
عاشقانه بوسه ام کن عشق را باور شوم

من به اقلیم نگاهت آشنا هستم ولی
می توانی شاه من باشی که جنگاور شوم!!؟؟

مثل لاله ریشه ام در سرزمین عشق توست
وای اگر بی مهری ات بیند دلم ,پرپر شوم

مستی چشم خمارت, کافی و دیوانگی
نیست لازم دست بر دامان این ساغر شوم

سرزمین لاله های پرپرم, باد خزان
زد شبیخون و سبب شد,تا که خاکستر شوم

موی لختت را پریشان کن, پریشانش خوش است
من که بیمار توام شاید ,کمی بهتر شوم

(این که در اندام من امروز باران می گرفت)
آبشار گیسوانت بود ,تا من تر شوم

صندلی بگذار و بنشین روبرویم وقت نیست
می روم شاید نشد فرصت, تو را دلبر شوم

عشق درد دلنشینی نیست مجبورم,اگر
گاه گاهی از غمت پرپر چو نیلوفر شوم

کاش تکلیف دلم روشن شود با عشق تو
ورنه مجبورم که من هم عاشق دیگر شوم

طرح لبنانی نبندی روسری وقت سحر
تا گره افتد به کار دینم و کافر شوم

حال (درویش) را بساط قهقهت بر هم زدست
چون شبیخون میزنی هر شب و من پرپر شوم

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها 10 
  1. طارق خراسانی

    تیر 19, 1402

    (این که در اندام من امروز باران می گرفت)
    آبشار گیسوانت بود ,تا من تر شوم
    .
    .
    طرح لبنانی نبندی روسری وقت سحر
    تا گره افتد به کار دینم و کافر شوم

    سلام لذت بردم
    روی بیت پایانی کار کنید

    در پناه خدا،🌱🌹👌👌👌👌👌👌🌹🌱

    • امین

      تیر 23, 1402

      با سلام تشکر از نگاه پر مهرتان 🌹

  2. محمدعلی رضاپور

    تیر 19, 1402

    سلام و درود و خدا قوت

    • امین

      تیر 23, 1402

      با سلام تشکر از نگاه پر مهرتان 🌹

  3. مهرداد مانا

    تیر 19, 1402

    (این که در اندام من امروز باران می گرفت)
    آبشار گیسوانت بود ,تا من تر شوم

    منم مثل باباطارق این بیت را برداشتم

    • امین

      تیر 23, 1402

      با سلام تشکر از نگاه پر مهرتان 🌹

  4. سینا دژآگه

    تیر 20, 1402

    سلام و عرض ادب جناب رشیدی عزیز
    سپاس از اشتراک سروده‌ی زیبایتان
    دو مورد کلی به‌نظرم می‌رسد که شاید کمک‌کننده باشد. نخست آنکه به نظرم می‌توانید واژگان شعرتان را طوری بچینید که جمله‌بندی‌ها خیلی آشفته نشوند و جملات حق مطلب را به‌درستی ادا کنند. برای مثال در این بیت:
    مستی چشم خمارت, کافی و دیوانگی
    نیست لازم دست بر دامان این ساغر شوم
    جمله‌بندی مصرع نخست کمی نارسا و ناکامل به‌نظر می‌رسد. در مصرع دوم هم «لازم نیست» را به‌صورت «نیست لازم» آورده‌اید که جمله‌بندی را پریشان کرده و استفاده از زبان از حالت طبیعی خارج شده است.
    دوم آنکه بهتر است از نشانه‌های نگارشی‌ای چون ()، ؟، ! در جایی که به آن‌ها نیاز هست استفاده کنید. اگر می‌خواهید بر مفهومی تاکید یا عبارتی را برجسته کنید می‌توانید آن را در میان «گیومه» قرار دهید. در این صورت شعرتان از نظر بصری آراسته‌تر خواهد شد. با آرزوی بهترین‌ها برایتان.
    برقرار باشید🌺🌸🌺🌸

    • امین

      تیر 23, 1402

      با سلام تشکر از نگاه پر مهرتان 🌹
      درس گرفتم
      سپاس فراوان 🙏🙏🌸

  5. SH-H

    مرداد 11, 1402

    لذت بردم از خواندم شعرتان امیدوارم در تمام مراحل زندگیتان موفق و سربلند باشید 💐💐💐

    • امین

      مرداد 22, 1402

      نگاهتان زیباست استاد
      مانا باشید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا