🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شرح باور

(ثبت: 235686) بهمن 4, 1399 

شرح باور

کمی از جاده بردارید خاک پیکر ما را
به باد نغمه بسپارید سودای سر ما را

برای آنکه بار دیگری از جای برخیزیم
سحرگاهی به لب آرید نام دلبر ما را

به یُمن حسرت باران همپای شقایق ها
به یاد چشمه اندازید مژگان تر ما را

اگر ابری نمی خیزد سمت مشرق امید
به گوش آسمان گوئید شرح باور ما را

نمی سوزد دگر ای یار در چشم انتظاریها
اگر جوید کسی اسراری از خاکستر ما را

بجز پرواز از این جسم خاکی بر نمی تابد
بچیند گر فلک هربار این بال و پر ما را

صبا ایکاش با عطر سر زلف پر آشوبش
بگیرد زیر گام خویشتن بوم و بر ما را

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (1):

نظرها
  1. اله یار خادمیان

    بهمن 4, 1399

    سلام و عرض ادب و احترام روان و زیباست
    اما در دو مصرع وزن مشکل دارد یا کلمه ی تایپ نشده

    عذر خواهم

    بیت پنجم مصرع دوم

    اینگونه کامل می شود

    اگر جوید کسی اسراری از خاکستر ما

    وبیت ششم مصرع دوم

    به جز پرواز از روح الهی بر نمی تابد
    بچند گر فلک افسانه ی بال و پر مارا

    جسارت کردم حیف دیدم این سروده زیبا داری لغزش باشد

    اما هر چه دوست صاحب اثر پسندد زیباست 🌹🌹🌹🌹🌺🌺🌺

    • علی معصومی

      بهمن 4, 1399

      سلام علیکم
      جناب خادمیان نازنین
      سرور ارجمندم
      ◇◇◇◇
      سپاس از مهر حضور و لطف نظرتان
      زیباست نظر صائب شما عزیز بزرگوار
      اما
      در بیت ششم شاید خوانش آن متفاوت باشد:
      بجز پرواز، از این جسم خاکی، بر نمی تاید
      بچیند گر فلک، هر بار هم بال و پر مارا
      ◇◇◇
      🌿🌹🌿🌹🌿🌹🌿
      در پناه خدا

  2. اله یار خادمیان

    بهمن 4, 1399

  3. حسین شیرکوند

    بهمن 4, 1399

    🌸💐🌸💐🌸💐🌸

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا