🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شرح ده شیخ ماجرایی را

(ثبت: 250714) شهریور 11, 1401 
شرح ده شیخ ماجرایی را

 

عاشقی صفر را ببر از یاد
خانه خالی به دور از اوتاد

شیخ فرزانه را نگاهی کن
الغیاثی کند رسد امداد

چون دعایش شود اجابت هان
افتخاری کند زند فریاد

شکر ایزد ادا بشد دینی
حبّ اویی به قلب من افتاد

گوشه ای گر نشسته در خلوت
رؤیتی خلق را برون از داد

لاک خود هر کسی چه باید گفت
صاحب آن سود دست مردم باد

می کشد طرح تا فروش دهد
گر کند سود لحظه ای دلشاد

شرح ده شیخ ماجرایی را
حکم اجرا نه در خراب آباد

گر چه حاکم به حکم دستوری
داده اجرا کنند حکم فساد

با ریا فرد هر زمان پیدا
یاد گرگی لباس میش نماد

والیا بس کنی رها از بند
دور از حاکمی کند بیداد

09 / 06 / 1401

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها
  1. ولی اله بایبوردی

    شهریور 11, 1401

    اصلاحیه
    بیت نهم مصرع دوم
    داده اجرا کننده حکم فساد
    🌸

  2. طلعت خیاط پیشه

    شهریور 11, 1401

    درود بر شما
    🌹🌹🌹🙏

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا