🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شش رباعی

(ثبت: 222193) فروردین 18, 1399 

 

1

خواب شب دیدم پریدم ناگهان
جلوه ای دیدم چه زیبا آسمان

بین نجمی پایکوبی زهره ای
نو عروسی ماهرویی شد عیان

2

گر سماوی ها نگاهی بر زمین
رو به بالا هر زمینی را ببین

آن زمانی روح از جسمی جدا
تن زمینی روح پروازی همین

3

گر به دلتنگی گذر ایام را
آرمانی فکر را اندیشه ها

باوری عینی یقین را آرزو
می روم جایی به همراهم خدا

4

باده ای ده ساقیا سرمست مرا
شد گشا بابی ببینم مست را

گوشه ای افتاده طالب جرعه ای
جامه ای را در گرو شربی دلا

5

همان چشمان شهلا را تماشا گر چه مشتاقی
شرابی چشم شهلایی طلب یک لحظه ای ساقی

وصالی را طلب دوری ز هجرانی روم آنجا
دهی یک جرعه تا نوشم رها از عمر الباقی

6

دست خود سرقت شدی دنیا به زیبایی نما
از خودی ها قهر کن بیرون ز جهلی ای رها

جلوه زیبا رو جهانی را ببینی آشکار
لعنتی بر خود فرستی دیگری را مرحبا

ولی اله بایبوردی

20 / 11 1398

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):

نظرها 12 
  1. رضا زمانیان قوژدی

    فروردین 18, 1399

    سلام و دروداستاد
    بسیار زیباست
    لذت بردم🌺🌷🌹❤️

  2. حامی شریبی

    فروردین 18, 1399

    همیشه اندیشه های مهرتان
    به واژه ها احساس و حیات میبخشد
    شاعر گرانقدر
    جناب استاد بایبوردی عزیز و بزرگوار
    پاینده باشید 🌹🌹

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 19, 1399

      سلام

      استاد ارجمند

      سپاس از مهر حضورتان

      🌈🌈🌺🌈🌈

  3. محمد ترکمان(پژواره)

    فروردین 18, 1399

    … سلام استاد
    همیشه زندگی در اشعارت موج می زند و از عجز مرگ، پرپر…

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 19, 1399

      انسان هست که مرگ را نابود می کند…

      همچون پروانه ای که از پیله خود رها می شود…

      سلام

      ممنون از همراهی

      🌸🌸🌺🌸🌸

  4. درودبرشما…. 🌹

  5. سلام استاد عزیز دستمریزاد🌿🌹

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 19, 1399

      سلام

      استاد ارجمند

      سپاس از همراهی

      🍃🍃🌿💐🌿🍃🍃

  6. سعید فلاحی

    فروردین 19, 1399

    درود و ادب

    عالی
    عالی
    عالی

    👏👏👏👏👏👏👏

    • ولی اله بایبوردی

      فروردین 19, 1399

      سلام

      ممنون استاد ارجمند

      سپاس از همراهی

      🍃🍃💐🍃🍃

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا