🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شعر

(ثبت: 217381) آبان 13, 1398 

« شعر»
شعرت اگر چه نیک وگر بد به روزگار
رسم سرانتان که نـباشد بر این مدار
رسم سران و رسم هوسبازها بـبین
هر کار زشت و بیهوده را دانند افتخار
دور هوی و دوره هوسبازی این زمان
ارکان علم معنویت رانده بر کنار
دورند زِ راه علم و ادب ، بي شعور ها
از راه علم با عظمت ، مي كنند فرار
وجدان آدمـي نـشناسنـد و غيرتـي
بر بي وجودي خودشان ، دارند افتخار
شعر تو آنگهی به جهان دارد افتخار
روزی که چرخ عدل بگردد به یک مدار
این دوره خودنمائی وخود کامیـَست وجور
اشخاص خود نما بُوَن5 امروزه روی کار
مردان پاک فطرت و نیکان روزگار
در زادگاه خویش غریبند و خوار و زار6
مردم به معنویت خود پی نمی برند
بر جای آن غرور و دغل می دهن قرار
از رأی و عقل و مهر و محبت کنن فرار
جهل و غرور وکذب و دغل را کنن شعار
شعرت حسن به تجربه ای بر محک زدیم
صد حیف مشتری نبود ، اندر این دیار
٭٭٭
5- باشند 6- گريان – نالان

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (2):

نظرها
  1. مينا امينی

    آبان 13, 1398

    ” دورند زِ راه علم و ادب ، بي شعور ها ”

    درودها بر استاد دهنوی بزرگوار

    و درود بر شما آقای دهنوی و سپاس از اشتراک گذاری این شعر

    مانا باشید به مهر 💐🙏

  2. علی معصومی

    آبان 13, 1398

    🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹
    سلام و درود

  3. سپیده طالبی

    آبان 14, 1398

    درودها جناب دهنوی گرامی
    چون همیشه زیباست و به معنا
    پاینده باشید🌺

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا