🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شق القمر

(ثبت: 261367) تیر 29, 1402 

 

ای آنکه کنج مسجد همواره در سجودی

پیش خودت مپندار شق القمر نمودی

هر روز و شب نشستی کردی فقط عبادت

رکوع و سجده کردی از روی ترس و عادت

کس بهره ای نبیند از زهد و اعتقادت

حتی خدا نخواهد اینسان ز کس عبادت

زیباترین عبادت خدمت به بندگان است

خدمت به خلق هم نوع آیین عارفان است

دارد بشر رسالت تا خدمتی نماید

باید برای جز خود او همتی نماید

کار وتلاش و کوشش برتر ز اعتکاف است

هرگز چنین مپندار عابد ز کار معاف است

گیرم که کنج مسجد هر روز و شب نشستی

هرگز نباشد اینسان رسم خداپرستی

 

 

 

 

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند :

نظرها
  1. مهرداد مانا

    تیر 29, 1402

    آقا سلیم سالهاست که عزیزانی چون شما همین را گوشزد می کنند .
    اما افسوس از فهم درست

    زنده و نویسا بمانید

بستن فرم


سلام و درود
بسیار زیباست
سپاس از حضورتان
لذت بردم
شادکام باشید
در پناه خدا