🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شهریار ….

(ثبت: 1646) خرداد 15, 1395 

*ادای دینی نسبت به شهرستان شهریار که سالهاست موطن دوم من است :

_____________________________

در گذار از کوچـه های «شهــریـــار»

عشــق را دیدیـم هــر جــا در گذار

«شهــریـــار» ای مهد عاشق پیشه ها

ســـرزمیـــن خـــرّم انــدیشـــه ها

ای نسیـــــم بــامـــدادت جانفـروز

شامگاهـــت از درخشانـــی چو روز

بـاغهــــا و راغهـــایـــت از قــدیم

بــوده تـصـویــری ز جنّـــات نعیم

ای تو را مـردم نجیـب و سختکوش

حق گزار و حق شعـار و حق نیوش

دامنت پـــرورده مـــردانـی بزرگ

درمصاف خصم چون کوهی سترگ

آفـــریـــن ای خطّه ی مردآفرین

خاستگــاه رادمـــــردان گـــزین

افتخــار این بس که از دامــان تو

خاست «کلهر1» نوربخش جان تو

آن شهیدی کز رشادت فــرد بود

با صلابت بــــود و والا مـــرد بود

ای تو «ری» را بوده از روز نخست

یار و همپیمان و دلسـوزی درست

ازتو«تهران» کسب روزی می کند

ادعـــــــای دلفـــروزی می کند

«شهـریــار» ای شهر یاران ادیب

دانشــی مـــردان آگاه و نجیب

بوده ای از عهــد دیرین پایگاه

مر ادب را ای بهشتـــی جایگاه

گفت تــاریــخ این گواه معتبر

بوده ای کانـون فرهنگ و هنر

رشد فرهنگی تو را رونق فزود

گرد بدنامی ز رخسارت زدود

روزگاری رنگ شادی داشتی

شاعری همچون«عمادی2»داشتی

شــــاعـــر والاکلام و پـایمرد

کش«سنایی3»در قصایدمدح کرد

«شهریار»ای خاستگاه شعروشور

پایگـــاه مردمــــان باشعـــور

دیرزی، سرسبززی ،جاویدزی

ماه زی،استاره زی،خورشیدزی.

_________________

*پی نویس:

1-سردار رشید اسلام شهید یدالله کلهر

2-«عمادی شهریاری»قصیده سرای بزرگ

3-«حکیم سنایی غزنوی»

کاربرانی که این شعر را پسندیده اند (4):