🍃🌷🍃به پایگاه ادبی شعر پاک خوش آمدید 🍃🌷🍃

 شکایت نکنیم؟

(ثبت: 2322) شهریور 6, 1395 

دلبرم گفت در این باره که غفلت نکنیم

ما، ستمکار و ستمباره حمایت نکنیم

روبرویت سخنی گویم و می دانی ما

پشتِ سر، سعی بر آن است سعایت نکنیم

رنج بردیم و نشد گنج مهیا، از آن

بُرده بی رنج دو صد گنج، شکایت نکنیم؟

نه حسادت بود و بُخل، فلان جا دزد اسـت

وَرنه ما بُخل نورزیده، حسادت نکنیم

حیدرِ شاعرِ ما روز و شبان جان کند و [1]

نان نبودش، ز چه این نکته حکایت نکنیم؟

دین اسلام نه این، رسم مروّت، نه که آن

نان ربایند و بگویند : « دنائت نکنیم !! »

دزدی وخیره سری شیوه دینداری نیست

ای خردمند به هُش باش، سفاهت نکنیم

نظرِ مردم ما بود که خود خواه شویم؟

رفته بر دولت و این خلق حمایت نکنیم؟

من خطر دیده و گفتم سخنی از دلِ ریش

حاصلی خوش ندهد ظلم، شقاوت نکنیم

کار و کوشش بزند ریشه ی مشکل ها را

ای جوانان به خور و خواب. كه عادت نکنیم

دوستان را به هدایت، نظرِ طارق ماسـت

وَرنه ما دشمن بدکاره…، هدایت نکنیم

25 اسفند 1391 طارق خراسانی

۱ – منظور حیدر یغما شاعر خشتمال نیشابوری است